Pauze in opstartproces

Status
Niet open voor verdere reacties.

SeppG

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 nov 2007
Berichten
1
Sinds enkele uren sluit mijn laptop langzamer af en ook het opstartproces kost meer tijd. Wat vooral opvalt is een pauze in het opstartproces nadat een aantal applicaties geladen zijn. Tijdens deze pauze worden geen andere applicaties opgestart, ook niet wanneer dat handmatig gesprobeerd wordt. Deze pauze duurt zo'n 10 a 20 seconden. Hierna gaat de opstartprocedure verder en werkt het systeem verder goed.

Ik heb al een gecheckt op spyware en ook de lijsten met applicaties die opgestart worden heb ik reeds nagelopen. Hier lijkt niks ongewoons aan te zijn.

Deze pauze is voorheen nooit voorgekomen en de laptop is nog geen jaar oud.

Wat zou een oorzaak kunnen zijn van dit (vervelende) verschijnsel, en belangrijker, hoe kan ik hier weer vanaf komen?
 
Dit verschijnsel heeft m.i. toch te maken met de items die opgestart worden. Zelf heb ik ook na het opstarten een paar seconden dat mijn systeem even niet reageert, maar dit komt omdat hij nog wat programma's in moet laden. Soms laad de pc in de background nog iets in. Je hebt dan het gevoel dat de pc niets doet terwijl hij toch bezig is met "iets".

Schakel alle opstartitems uit en probeer het dan nog eens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan