• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

pauze van 2 seconden tussen elke Calculate

Status
Niet open voor verdere reacties.

BOUKES

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2016
Graag wil ik dat de macro na elke "Calculate" 2 seconden pauzeert. Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Sub schudden()
'
schudden Macro
'

'
Calculate
Calculate
Calculate
Calculate
Calculate

End Sub

Ehhh... Na de eerste calculate, hebben de volgende toch geen zin meer? Dan is alles al herberekend namelijk en zijn de volgende stappen overbodig. Wat zou je hier mee willen bereiken?

Zo:
Code:
Application.Wait (Now + TimeValue("0:00:02"))

tnx

Dank voor de snelle reactie

Kan de macro ook constant "Calculate" met een pauze zoals je net liet zien EN PAS STOPT ALS IK WEER OP DE KNOP DRUK.

Sub startloting()
'
' startloting Macro
'

'
Calculate
End Sub
Sub vijfkeerschudden()
'
' vijfkeerschudden Macro
'

'
Calculate
Application.Wait (Now + TimeValue("0:00:01"))
Calculate
Calculate
Calculate
Calculate
End Sub

Laatst bewerkt:
Ik begin toch steeds nieuwsgieriger te worden wat je nu toch wilt bereiken. Je procedure heet "5x schudden", dus ik gok dat je steeds een set nummers toont via een andere procedure en dat dan 2 seconden aan een gebruiker wilt laten zien?

Daar komt het wel op nneer.Een loting waarbij getallen bewegen en stoppen wanneer op een knop wordt gedrukt. Beetje bingo

En waar plaats ik dit dan?

Ik zou zeggen, bestudeer het eens.
Je kan nooit in een kwartiertje die hele pagina hebben doorgenomen en begrijpen wat de bedoeling is.

Zonder enige timer.

Code:
Sub VenA()
  Do While b = False
    If MsgBox("doorgaan?", vbYesNo) = vbYes Then Calculate Else b = True
  Loop
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan