• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pauzetijden in Excel automatiseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schipper64

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2017
Berichten
12
Laatst hulp gehad om pauzetijden te automatiseren in Excel. Echter in dit geval is er een productie van producten die zeer variabel zijn en ook de werktijden. Soms overdag, soms in twee ploegen. Nu kom ik in de knel met twee ploegen, het produceren van een product kan dusdanig lang duren dat er twee pauzes in vallen. Dat krijg ik niet inzichtelijk met de formules die ik nu gebruik.

Weet iemand hoe dat op te lossen is?
Pauze tijden zijn: van 9 - 9:15, 11:30 - 12, 14 - 14:15, 16 - 16:15, 18 - 18:30 en 20 - 20:15.

Schipper64

Bekijk bijlage vb 91b.xlsm
 
met een eenvoudig vba functitje: zie grijze cel
wel goed controleren hoor mijn tijd was op.
 

Bijlagen

  • vb 91b (2.xlsm
    454,5 KB · Weergaven: 59
Laatst bewerkt:
Dit is niet wat ik bedoel Sylvester-ponte. Indien het product van 9:30 tot en met 15:10 duurt, hoe bouw ik dan de beide pauzes in. Die van 11:30 én van 14:00u? Of begrijp ik jouw uitleg niet helemaal?
 
ik ga er van uit dat als de tijdsduur 2:47 is en de start tijd is 7:58 dan,
is de eindtijd zonder pauze 10:46 en met pauze (van 9:00 tot 9:15 ) wordt de eindtijd 11:01

als je iets anders bedoelt geef dan in het voorbeeld aan wat je wel bedoelt .
 
Laatst bewerkt:
ps de formule is nog niet helemaal af.

als je hem toch niet gebruikt stuur ik de volledige formule niet.
 
@ Sylvester-ponte Ik heb nog even gekeken naar je oplossing. Bij nader inzien is het toch de oplossing. Echter mijn Excel kent eindTijd niet als naam van de formule. Gisteren te druk gehad daarom een iets latere reactie. Is er een andere naam voor de formule?

groet,
Schipper64
 
de formule eindTijd staat in module4, en is een udf (een door mij verzonnen vba function)

als je die formule in een ander bestand wil gebruiken moet je de tekst uit van de function eindTijd naar een module van in dat andere bestand kopiëren.
 

Bijlagen

  • vb 91b (3.xlsm
    455,1 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:
Heb module 4 gevonden maar hoe en waar plak je dat? Heb niet zoveel kennis van vba

als je die formule in een ander bestand wil gebruiken moet je de tekst uit van de function eindTijd naar een module van in dat andere bestand kopiëren

gr
Schipper64
 
in je oorspronkelijke bestand staan al verschillende "modules".
plak de tekst uit die "module 4" die je reeds gevonden hebt in een van die "modules".
 
Heb de tekst geplakt in een van de modules maar het geeft als resultaat; #NAAM?


Schipper64
 
Ja, nu werkt het wel. Dat je zoiets simpels over het hoofd ziet, beetje dom :eek:
thx. Ga er mee aan de slag.

vriendelijke groet,

Schipper64
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan