Pavilion G7 defect

Status
Niet open voor verdere reacties.

Esdal14

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2007
Hallo Allemaal,

Ik moet voor een klant een HP Pavilion G7 repareren welke niet opstart (zwart scherm). Vaak is dit met een paar handigheidjes wel te repareren, na een aantal opties te hebben geprobeerd, is het niet gelukt, RAM vervangen en dat werkt ook niet. Nu is de vraag, hoe zit het met de wettelijke garantietermijn van een laptop? HP geeft maar 1 jaar garantie, maar ik ben van mening dat dit niet voldoet aan de gestelde eisen in het wetboek. De laptop is bijna 2 jaar oud (op een aantal dagen na) en nu is de vraag of ik in mijn recht sta of dat ik hier niks mee kan.

Alvast bedankt voor de moeite! :thumb:

je hebt wettelijk gezien 2 jaar garantie (Europese wetgeving), dus gewoon garantie claimen ;)

Zelf zou ik er geen moeite meer in steken als je de standaard dingen al gedaan hebt en er nog gewoon garantie op zit.

je hebt wettelijk gezien 2 jaar garantie (Europese wetgeving), dus gewoon garantie claimen ;)

Zelf zou ik er geen moeite meer in steken als je de standaard dingen al gedaan hebt en er nog gewoon garantie op zit.

Bedankt voor je snelle reactie, ik heb hem toch maar helemaal open geschroefd en maar goed ook, links boven op het moederbord zit een enorme plek met uitslag.
Er is dus vocht in de laptop gekomen, hierdoor is het gaan roesten, dit was volgens de klant al een poosje terug, maar goed, vochtschade valt niet onder de garantie.
Bij navragen met de klant bleek dat hij er een flesje bier over heeft laten morsen, zo zie je maar weer, "alcohol, de kater komt later!" XD

Nouja, einde oefening voor deze jongen, hij is gesneuveld in het harnas!

Deze kan op slot! :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan