Payserver met veel treads

Status
Niet open voor verdere reacties.

edwino

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2009
Omdat mijn internetverbinding nogal sloom is ( 1.31 mbps), heb ik er weinig aan dat ik met hoge snelheid kan downloaden, want ik haal maximaal 160 KB/s. Daarom wil ik graag een server met veel threads, maar waar ik niet onnodig hoef te betalen voor hoge snelheden. Kennen jullie misschien een dergelijke server?

Je logica klopt niet, je zit al aan je maximale downloadsnelheid want je 1.3 mega bit snelheid komt wel overeen met je 160 Kilo Byte snelheid.

bits moet je delen door 8 om op bytes uit te komen, 1.3 mega bit / 8 = 163 Kilo Byte

Dus je wordt niks wijzer van meer threads...

Threads

hmmm..., Ik heb even het internet afgestruimd en denk dat ik hier ergens fout ben gegaan. Mijn veronderstelling was dat als je bv. 12 connections heb, dat elk bestandje dan met 160 kb/s download. Als dit niet zo is heeft het inderdaad niet zo veel zin om meer threads te hebben en kan ik net zo goed van mn gratis server blijven downloaden....

Precies, meer threads zijn alleen handig als je bijvoorbeeld maar 20kb/s met 1 thread haalt.

Eweka is trouwens zowiezo aan te raden als payserver, alleen al voor de retentie :)

Meerdere treads zijn eigenlijk alleen maar fijn om de downloadsnelheid wat constanter te houden.(Tenzij er een beperking per tread is uiteraard ;) )

Met meerdere lijnen download je niet sneller, de maximale snelheid wordt dan verdeeld over al deze lijnen.
Wel heb je als voordeel dat je meerdere downloads(die niet bij elkaar horen) over die andere lijnen laat lopen.
Zo haal je bv 2 dvd's te gelijk binnen te halen over meerdere lijnen ipv. slechts 1 dvd op alle lijnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan