PB Easynote MH35 wireless Lan probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

vossers78

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2009
Ik heb hier een Packard Bell laptop liggen, waar de hardeschijf van was gecrashed (incl backup van windows en de drivers wat op een aparte partitie staat).

Na veel geklooi met een nieuwe hardeschijf windows vista er opnieuw opgezet, en de drivers die ik van te voren had opgezocht opnieuw geinstalleerd.

Nou blijkt dus dat ook al heb ik de driver opgezocht en geinstalleerd, dat als ik de apparaatbeheer open, hij nogsteeds aangeeft dat de wlan adapter niet is geinstalleerd, en de fabrikant ervan onbekend is.

Naar mijn weten moet dit de volgende wlan adapter zijn:
Realtek RTL8187B
Ik heb de driver zowel van de PB website afgehaald (hun ftp download), en ook via de website van realtek zelf, waar mij een driver plus utility word voorgeschoteld.
De driver van de PB site heeft helemaal geen effect
De driver van de Realtek site ook niet, en de utility zegt niets te kunnen vinden.
Of die utility nou draadloze netwerken bedoelt, of de adapter zelf, geen idee.

Het werkt in ieder geval niet, en ik word er een beetje hopeloos van.
Iemand die mij kan helpen?

Hoi,
direct download van Pc Wizard 2010 om de juiste gegevens van je Wlan adapter te achterhalen.
Afhankelijk van het import-land kunnen er andere Wlan adapters inzitten.

Laatst bewerkt:
Ik heb PC Wizard eroverheen gegooit, maar hij geeft hierin alleen aan dat er een LAN adapter van SiS (type 191) in zit, en niets over een WLAN of wat dan ook..

Als ik mijn apparaatbeheer open staat er hetvolgende:
Overige apparaten: (!) 802.11 bg WLAN

Als ik daar een stuurprogramma wil installeren is hij ook al in een seconde klaar met zoeken (zowel op me windows vista cd als op de laptop zelf) en kan niets vinden.

Zou het misschien kunnen komen door iets van een losliggende antenne in de laptop zelf?
Hij is een keer gevallen, waardoor de hardeschijf dus vervangen moest worden, en de laptop moest daarvoor helemaal open gemaakt worden, aangezien er geen klepjes voor zitten..

Ik heb toevallig onlangs eenzelfde probleem gehad met de laptop van een oom van mij.
Ik kon de juiste drivers niet installeren vanwege die uitroepteken. Ik wist simpelweg niet welke kaart erin zat.

Hetgeen je het best kunt doen is Packard Bell opbellen, met serienummer/productnummer (op de onderkant van de laptop) bij de hand.
Zou moeten meteen kunnen zien wat er allemaal inzit, vervolgens download je de driver en installeer je die handmatig.

voor ik dat doe, zal ik eerst eens proberen de oude hardeschijf te benaderen, en kijken in de partitie waar de backup bestanden staan, misschien dat ik daar de driver makkelijk kan vinden.
Ik heb zowat het hele internet af lopen struinen om te kijken of er nog andere hardware in zou kunnen zitten, maar tot nu toe zonder succes

Achterop de laptop staat ook de Easynot Hera C (overigens wel hetzelfde als wat in de bios staat, de MH35)

Mochten er nog ideeën zijn, die zijn altijd welkom!

In geval van nood, kan ik er ook een andere WLAN adapter in zetten? want in mijn oude laptop kon ik die er gewoon uithalen.
Die had ik helemaal gestript voor ik die de vuilnisbak in gedonderd had

UPDATE 1 (19.00):
Ik heb de laptop even open gehad en heb even naar de wlan adapter gekeken
er zit de volgende chipset in: RT2571wf chipset in, met een mini pci-expres aansluiting..
nu de driver nog, maar kom alleen op USB dongles uit tot nu toe
de chipset is ook bekend als de RT73

UPDATE 2 (19.30):
Ha! problem solved! eindelijk een goeie driver gevonden, en hij werkt meteen!
Nu nog een goeie driver vinden voor de grafische kaart, want toen ik daar de software voor installeerde die ik overal vond, kon ik maar max een resolutie van circa 1000 bij 800 selecteren, en dat kan volgens mij nooit kloppen.
Zal dit ook afwijken?

Laatst bewerkt:
UPDATE 2 (19.30):
Ha! problem solved! eindelijk een goeie driver gevonden, en hij werkt meteen!
Nu nog een goeie driver vinden voor de grafische kaart, want toen ik daar de software voor installeerde die ik overal vond, kon ik maar max een resolutie van circa 1000 bij 800 selecteren, en dat kan volgens mij nooit kloppen.
Zal dit ook afwijken?

Zou je kunnen zeggen welke driver je precies hebt geïnstalleerd die werkte? (Misschien een link naar een website ofzo) Want heb precies hetzelfde probleem bij een packard bell hera C MH35. Ik kan er niet mee op internet want die drivers zijn niet geïnstalleerd.. Ook geen ethernet, dus een ethernet kabel erin doen helpt niet. Heb er windows XP op, dus weet niet of dat veel uitmaakt, maar zou graag willen weten welke drivers jij geïnstalleerd hebt erop.

Dit is een topic ouder dan 3 maanden en kan dus met rust gelaten worden. Om die reden gaat er dan ook een slotje op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan