PC´s met elkaar verbinden lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Takkebos

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2001
Ik maak gebruik van een SWEEX ADSL ROUTER 4PSW ANNEX A om met m´n PC en laptop toegang te krijgen tot internet. Dit gaat perfect.

Beide systemen maken gebruik van WindowsXP Professional, Engelse versie.

Ik wil echter data van mijn laptop overzetten naar mijn pc, zonder tussenkomst van bijv een usb-stick. Nu heb ik begrepen dat dit via het modem/router zou kunnen via bridging of zo, kan dit?

Ik heb het geprobeerd via een crosscable, beide pc´s zelfde werkgroep gegeven en de map met data geshared, maar ik kan vanaf de pc niet bij de data op de laptop.

Wie kan me adviezen geven om dit toch goed te krijgen? Mag voor een van beide mogelijkheden, maar het liefst oplossing voor allebei (dus zowel via crosscable als via router indien mogelijk).

Help

Als ze allebei aan de router hangen heb je toch geen cross kabel nodig.

Maak een netwerkverbinding.

\\naam andere PC\naam van de share.

De share naam moet je zelf geven, rechts klikken op een schijf of map, eigenschappen, tabblad delen en daar een naam opgeven.

Eric.

Dat wordt lastig, de laptop is ingesteld op een domein zodat ik kan inloggen op het domein van mijn werkgever, de pc heeft een werkgroep. Kan ik die ook op een of andere manier in een domein hangen als ik thuis geen netwerk heb?

Of is er een mogelijkheid om de pc´s toch te verbinden als de ene op domein zit en ander in werkgroep?

Help me even

Je zegt dat je geen netwerk hebt, maar als ik goed kan lezen heb je dat wel. (leg anders uit wat je bedoeld met je router)

Het is zover ik weet is het geen bezwaar dat je laptop standaard naar een domein zoekt. Natuurlijk zal hij je PC daar niet vinden, maar als jij een netwerklocatie maakt zoals ik zei zou hij het moeten doen. Het werkt ook als de werkgroepen niet gelijk zijn.

Probeer maar eens te zoeken naar een computer en geef de naam van je PC op, dan moet hij hem vinden.

Eric.

P.S. je computernaam is te vinden bij netwerkidentificatie

Laatst bewerkt:
hehe gelukt. Ik heb het dan eindelijk voor elkaar gekregen. De reden dat het niet lukte: de naam van de laptop stond verkeerd ingesteld. Na dit te hebben aangepast werkt het uiteindelijk wel.

Thx.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan