PC A ziet B wel, maar B ziet A niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

novascottia

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2001
Ik heb een netwerk met twee PC's via een hub. Nu kan PC A wel in PC B kijken, maar PC B ziet PC A niet. Er zit geen Firewall meer tussen, Norton heb ik (tijdelijk) uitgeschakeld, maar geen resultaat. Iemand enig idee wat dit probleem veroorzaakt?

Weet je zeker dat het een HUB is.....is het geen router ??

Heb je de schijven op pc A wel gedeeld?

Ja, beide PC's zijn gedeeld, zowel bestanden als printers.

Weet je zeker dat het een HUB is.....is het geen router ??

Ja, het is een hub, die is aangesloten op een D-Link modem, maar die heeft maar een poort. Vandaar de extra hub.

[modedit]zie onder[/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Een vraag: hoe benader je de computers?

Via Netwerkomgeving lukt het wel vaker niet, wegens de (ietwat brakke) manier waarop Windows naar vriendjes zoekt.

Een andere mogelijkheid is om het IP-adres van de computer te achterhalen (Start -> Uitvoeren -> cmd -> ok -> ipconfig) en die als volgt in te voeren op de andere computer:

Start -> Uitvoeren -> \\ipadres

Geeft dit wel een overzicht van alle gedeelde mappen en printers?

En daar gaat het dan fout.
ik zou er een switch achter hebben gezet.
Nu moet je internet delen inschakelen.
en op beide computers heb je bij de netwerkkaart wel bestands en printerdeling aanstaan.

en op beide computers heb je bij de netwerkkaart wel bestands en printerdeling aanstaan.

Euh... het enige verschil tussen een hub en een switch is dat een hub één signaal tegelijk kan doorsturen. Bij een switch geldt deze restrictie niet. Dat heeft dus niets te maken met gebruikte protocollen of verschillen in de mogelijkheden.

Internetdelen is geen probleem. Beide PCs hebben internet en bestands en printerdeling is aangezet. PC A ziet PC B ook wel, maar PC B ziet A dus niet.

Start -> Uitvoeren -> \\ipadres

Geeft dit wel een overzicht van alle gedeelde mappen en printers?

Uitgevoerd en hetzelfde resultaat. PC A ziet B wel, maar PC B ziet A niet...

Kan het evt. zijn dat de netwerkkabels niet goed zijn? Ze zijn blijkbaar nooit verwisseld, maar mogelijk dat er hier toch iets fout zit?

[modedit]Als je nog iets toe te voegen hebt, en er is verder nog geen reactie.. mag je de "aanpassen" knop gebruiken.[/edit]

Kan het evt. zijn dat de netwerkkabels niet goed zijn? Ze zijn blijkbaar nooit verwisseld, maar mogelijk dat er hier toch iets fout zit?

Lijkt me sterk, omdat je wel kunt internetten. Misschien kun je proberen om de ene computer te pingen vanaf de ander (ping [ip]). Welk resultaat krijg je dan?

Ga maar eens stoeien met de mapopties, daar eenvoudig delen uitzetten, dan krijg je een extra tabblad, beveiliging, bij de eigenschappen van de schijven, mappen, en bestanden, daar kun je doormiddel van, toevoegen, geavanceerd, nu zoeken, een gebruiker selecteren ( waarbij "iedereen" het gemakkelijkst is, als je de enige gebruiker bent ), die daarna in het beveilingstabblad, de rechten kunt geven die je wilt.

Helaas werkt dat alleen in XP pro, in Home gaat dat alleen als administrator, in veilige
modus.

Daarna de netwerkwizard weer doorlopen, is vaak ook weer nodig, met de juiste groepsnaam.

Lijkt me sterk, omdat je wel kunt internetten. Misschien kun eproberen om de ene computer te pingen vanaf de ander (ping [ip]). Welk resultaat krijg je an?

Kabels lijken geen probleem te zijn. Heb ze omgewisseld, maar het resultaat blijft hetzelfde.

pingen geeft geen fouten of time-delays!

\\192.168.1.2 "The Network Path was not found"
ping 192.168.1.2 geeft geen errors

Helaas werkt dat alleen in XP pro, in Home gaat dat alleen als administrator, in veilige
modus.

Beide versies zijn Home Editions, dus dat wordt even stoeien in de veilige modus...

Waarschijnlijk zit het probleem in je norton (ik neem aan dat dit internet securitie is).
Deze tijdelijk uitzetten heeft geen effect dan sluit hij op een één of ander manier toch nog poorten af. En kom je niet van pc b in pc a echter kan je norton wel configureren. Vraag me niet hoe dit werkt dat weet ik niet uit mijn hoofd, ik heb het ooit eens bij mijn vader op zijn pc gedaan maar dat is alweer een half jaar geleden dus hoe ik daar kom en welke instellingen ik aan jou moet geven weet ik echt niet. maar probeer dat eens te googlen!

suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan