PC aan de TV

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tdj
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tdj

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2007
Hallo,

Ik heb thuis een Phillips LCD TV met HDMI poort.
Nu wil ik mijn PC aan de tv hebben. In de handleiding van mijn tv staat dat je een HDMI naar DVI kabel nodig hebt, HDMI in de TV en DVI in de PC. Maar mijn videokaart heeft ook een HDMI poort. Is een HDMI naar HDMI kabel dan ook mogelijk? En geeft dat dan ook beter beeld en/of een hogere resolutie dan met een DVI naar HDMI kabel?

Als je PC beschikt over een HDMI aansluiting dan zeker deze gebruiken. Het beeld zal dan zeker beter zijn dan als je het signaal moet converteren naar DVI.

Wel even goed controleren of de HDMI aansluiting ook bedoeld is als TV-Out. Dit zal zeker het geval zijn maar zekerheid is het beste.

Dit moet te vinden zijn in de boekjes van de PC of op de website van de Fabrikant.

Ik heb de handleiding even door gelezen en de aansluiting is inderdaad voor TV-Out.

Heel veel dank! :thumb:

Als de aansluiting niet voor TV-Out was bedoeld, waar was die dan (waarschijnlijk) voor bedoeld?

:p was al bang dat je dat ging vragen. Ging mij erom dat je het zeker weet zodat je geen spullen eventueel gaat aanschaffen en dat achteraf blijkt dat deze niet als TV-Out zou werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan