Pc aan, gaat uit en vervolgens weer aan + geen beeld (no inputsignal)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brav3X

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 apr 2012
Na het asembleren van een pc;

- Intel i5 2400 (socket 1155)
- Asus P8Z68-V Le moederbord
- 8 GB Corsair Vengeance
- Sapphire 6850 videokaart
- 600W OCZ modulaire voeding
- Dvd brander
- Vertex 3 60GB
- 500 GB WD Hdd

Ik startte mijn pc en na twee seconde ging die uit. Ik dacht hmmmm, maar een paar seconden later ging die weer aan (alles zonder piepjes). Ook kreeg ik geen beeld. Zowel niet op de aansluiting van het moederbord als op de aansluiting van de videokaart. Nu dacht ik eerst aan de voeding..... Een andere 600W voeding (van een werkende pc) gepakt en daarmee hetzelfde probleem, dus dit is uit te sluiten.
Ook heb ik 1 stripje geheugen geprobeerd ipv van 2, geen succes.
Ook videokaart verwijderd (dacht aan overkill op voeding), maar ook geen succes.
Uiteindelijk heb ik alleen het moederbord, 4GB geheugen, 500GB WD hdd, Dvd brander en processor aangesloten op de voeding (rest weggelaten).. Ook geen succes.

Wat kan het zijn? Ik zit zelf te denken aan het moederbord. Ik weet dat moederbord altijd kapot kan zijn bij aankoop (verstand van condensatoren heb ik niet).
Naar mijn mening kan een computer uberhaupt niet opstarten als je processor kapot is, toch ?????

Ik heb al aardig wat computertjes in elkaar gedraaid, maar dit heb ik eigenlijk nooit meegemaakt, dus daarom vraag ik jullie om hulp.
Belangrijk is om te weten in welke hoek ik moet zoeken. Processor??? Moederbord???

Vriendelijke groet,

Jeroen

Hallo Brav 3x.

Dit is tricky. Deze melding mag eigenlijk pas worden gegeven als je besturingssysteem doorstart naar het Bureaublad, als de videokaart compleet verkeerd wordt aangestuurd voor wat betreft de vernieuwingsfrequentie. Als een PC wordt aangezet, dan moet je sowieso altijd de POST - test kunnen zien en de BIOS - setup kunnen bereiken.
Op dat niveau werkt een monitor gewoon altijd. Gaat eens aan het werk met het menu van je beeldscherm. Misschien moet je de instellingen op 'automatisch' worden gezet, waardoor het beeldscherm wisselende frequenties beter kan oppakken.
En heb je de 'input' van het beeldscherm goed ingesteld? Er zijn beeldschermen waarop je namelijk twee VGA-kabels kunt aansluiten. Is de monitor op de juiste VGA-kaart aangesloten?
De meeste moederborden hebben een on - board VGA-kaart die meestal niet wordt gebruikt, omdat er een extra snelle videokaart is ingebouwd.

Ik heb vergeten te melden dat ik twee beeldschermen heb getest. Een oude TFT (vga werkende) en een nieuwe LED. Die nieuwe Led heb ik ingesteld van automatisch op DVI en VGA en ook dat werkte niet helaas. De videokaarttest heb ik ook gedaan. Ook daar werkt het niet op DVI.... (HDMI niet getest, maar dat lijkt me niet nodig).
Kwam ik maar tot de bios... Het systeem is nieuwe geassembleerd, dus windows staat er nog niet op.

Ik hoop dat jij en anderen met mij mee kunnen denken... Maar op de vraag van een processor.... Een computer start toch niet op als de processor kapot is?

Groetjes

Laatst bewerkt door een moderator:
Veilige modus al eens geprobeerd? Kabels goed aangesloten.
Legale windows.
Heb je deze pc zelf in elkaar gezet? Hoeveel heeft die gekost als ik het vragen mag en waar heb je de onderdelen vandaan gehaald? (Ik wil zelf ook ooit een pc in elkaar bouwen, maar ik ben nog aan het sparen)

Ik heb vergeten te melden dat ik twee beeldschermen heb getest. Een oude TFT (vga werkende) en een nieuwe LED. Die nieuwe Led heb ik ingesteld van automatisch op DVI en VGA en ook dat werkte niet helaas. De videokaarttest heb ik ook gedaan. Ook daar werkt het niet op DVI.... (HDMI niet getest, maar dat lijkt me niet nodig).
Kwam ik maar tot de bios... Het systeem is nieuwe geassembleerd, dus windows staat er nog niet op.
Ik hoop dat jij en anderen met mij mee kunnen denken... Maar op de vraag van een processor.... Een computer start toch niet op als de processor kapot is?
Groetjes
Goede eind conclusie, mooi..! ;)

Even het volgende: De melding "No signal" op voornamelijk LCD-schermen is normaal als de computer (POST) nog niet helemaal door gestart is, betekend doorgaans dat de videokaart nog niet geinitialiseerd is.

Op een CRT-monitor betekend die melding, - voor zover gegeven, ligt ook een beetje aan merk/model/type monitor -, dat de videokaart niet werkt (Je kan zelfs een losse werkende videokaart aan de plug hangen, & dan krijg je zwart beeld als je de monitor aan zet!).

Heee...: BIOS!... Meestal meteen na het opstarten op Del, of F10, of F2, of Ctrl+Alt, Esc indrukken (Zie Wikipedia). In de BIOS dan de standaard videokaart selecteren, als Auto klaarblijkelijk niet werkt...

P.S: Hier kan je bij Asus ook je gebruiksaanwijzing downloaden. Goed lezen, staat ook in hoe je bij de BIOS komt...
;)
http://support.asus.com/download/download_item_mkt.aspx?slanguage=en-us&model=P8Z68-V+LE

Laatst bewerkt:
Je kunt dit ook krijgen als de koeling niet perfect is aangesloten.

Aan 2 seconden ... uit. in een herhalend patroon is vaak een indicatie van een niet werkende processorkoeling

Je kunt dit ook krijgen als de koeling niet perfect is aangesloten.

Aan 2 seconden ... uit. in een herhalend patroon is vaak een indicatie van een niet werkende processorkoeling

Ik heb de processorkoeling twee maal opnieuw geplaatst. Het was een nieuwe. Kruislings aangedrukt.
Maar het probleem zit hem ook in het zwarte beeld. Qua doorstarten bedoel ik dan.

Goede eind conclusie, mooi..! ;)

Even het volgende: De melding "No signal" op voornamelijk LCD-schermen is normaal als de computer (POST) nog niet helemaal door gestart is, betekend doorgaans dat de videokaart nog niet geinitialiseerd is.

Op een CRT-monitor betekend die melding, - voor zover gegeven, ligt ook een beetje aan merk/model/type monitor -, dat de videokaart niet werkt (Je kan zelfs een losse werkende videokaart aan de plug hangen, & dan krijg je zwart beeld als je de monitor aan zet!).

Heee...: BIOS!... Meestal meteen na het opstarten op Del, of F10, of F2, of Ctrl+Alt, Esc indrukken (Zie Wikipedia). In de BIOS dan de standaard videokaart selecteren, als Auto klaarblijkelijk niet werkt...

P.S: Hier kan je bij Asus ook je gebruiksaanwijzing downloaden. Goed lezen, staat ook in hoe je bij de BIOS komt...
;)
http://support.asus.com/download/download_item_mkt.aspx?slanguage=en-us&model=P8Z68-V+LE

Hey TheKnight,

Met jouw eerste zin neem ik aan dat ik gelijk heb wat betreft de processor. De computer start niet op als de processor kapot is. (klopt dit... Erg noodzakelijk)
Ik heb van alles geprobeerd. Ik heb de Hdd/SSD gecontroleerd door ze te hangen aan mijn andere pc (socket 775, dus helaas niet geschikt om de processor te testen) en die werkten goed. Ook heb ik het geheugen gecontroleerd, deze waren ook goed.

Wat betreft een andere videokaart hangen in mijn computer heb ik geprobeerd. Ook met een PCI-e oudere videokaart kreeg ik geen beeld. Deze kaart werkt met VGA en die kaart is zeker goed.

We komen hoogstwaarschijnlijk zeker bij het antwoord als we blijven sparren. Ik blijf van mening dat het moederbord kapot is, maar tijdens de paasdagen helaas niet te testen.
Waarom moet het probleem toch altijd liggen aan de twee dure onderdelen? :(

Ik heb dit probleem ook.

Hij gaat aan 5sec en dan gaat ie weer uit en dan weer aan geen signal echt raar ik weet niet meer wat ik moet doen . heb denk ik alles al geprobeerd

Specs
Q6600 G0 2,40ghz
Corsair dominator ddr2 3x 1gb 1066mhz
CPU koeling is een zalman 9700cnps
Hdd 500gb Samsung ssd 60gb
Asus p5k pro moederbord

@Sevens1ns: Welkom op Helpmij...:thumb:

Het is niet toegestaan,zoals je gelezen hebt in onze huisregels waar je mee akkoord gegaan bent, om je vraag bij iemand anders in een topic te zetten en ook niet in oudere topics te reageren.
In deze doe je het dus beide. Je hebt zelf een topic lopen en deze voorzie ik van een slotje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan