PC aangesloten op TV, geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bart011

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 feb 2011
Hallo allemaal,

Ik had een vraag wat betreft het aansluiten van mijn PC op mijn TV. Mijn setup is als volgt:

Videokaart:
- DVI aansluiting: DVI adapter -> HDMI naar HDMI in PC beeldscherm
- HDMI aansluiting: HDMI kabel naar HDMI in mijn TV.

Het geluid op mijn computer gaat gewoon via zo'n groene mini jack naar m'n Logitech Z4 boxen.

Nu heb ik wel beeld als ik mijn TV aanzet (dual screen) en als ik nu een filmpje kijk hoor ik het geluid via mijn PC boxen. Dit kan.. maar is minder prettig aangezien ik het liever via de TV boxen zou willen hebben! (en misschien later via aparte boxen die ik dan nog eens moet gaan aanschaffen)

Nu zou HMDI dit gewoon moeten kunnen maar ik denk dat mijn geluidskaart/videokaart problemen geven. Ik heb namelijk al een hoop gezocht op het internet en ik meost bij 'afspeelapparaten' in windows 'HMDI out' op standaard zetten. Nu heb ik dit 'HDMI out' er niet bij staan. Screentje:

screen1mf.png

Is er een mogelijkheid om toch geluid op mijn TV te krijgen? Misschien ook niet, maar dan weet ik dat haha!

Alvast bedankt,
Bart

videokaart: Nvidea Geforce 9500GT 512mb
beeldscherm: Dell ST240
televisie: Sony Bravia

Laatst bewerkt:
Dit werkt niet. Je pc geeft alleen maar beeld door aan je tv. Als je kaart een hdmi aansluiting had gehad, dan zou het waarschijnlijk wel gelukt zijn. Ik heb zelf nl. een 4850 1gb van Sapphire en die geeft prima geluid via mijn tv. Er zit niks anders op dan het geluid van je pc naar je aux ingang van je tv te brengen m.b.v. een audiokabeltje.

Dit werkt niet. Je pc geeft alleen maar beeld door aan je tv. Als je kaart een hdmi aansluiting had gehad, dan zou het waarschijnlijk wel gelukt zijn. Ik heb zelf nl. een 4850 1gb van Sapphire en die geeft prima geluid via mijn tv. Er zit niks anders op dan het geluid van je pc naar je aux ingang van je tv te brengen m.b.v. een audiokabeltje.

Oke duidelijk. Toch nog een paar vragen.
Jij zegt, 'Als je kaart een hdmi aansluiting had gehad', dat heeft mijn videokaart?

Ook zeg jij dat het met een audio kabeltje moet lukken. Ik heb nu een 3.5mm mini jack van 10 meter besteld, hiermee zou het moeten lukken?

Nog even een antwoord op mijn eigen vraag.

De mini jack kabel voor de audio werkte wel.. maar alleen in combinatie met een VGA kabel (omdat de TV dan in de 'PC modus' moest staan en dit kon niet gecombineerd met HDMI worden. Nogal apart maargoed.

Uiteindelijk heb ik mijn xbox 360 als mediaplayer ingesteld en nu heb ik alsnog wat ik wou.

Bedankt voor alle hulp en dit topic kan dicht ;)

Nvidea Geforce 9500GT 512mb
maar zoals eerder gezecht kan dat niet DVI kan geen geluid door geven
de videokaart zelf moet een HDMI poort hebben dan werkt het wel
en dat heeft zijn 9500gt blijkbaar niet!

DVI geeft wel geluid door hoor, heb je de laatste drivers geinstalleerd?

Jongens jongens.

1. DVI geeft geen geluid door.
2. Ik heb WEL een hdmi poort op mijn videokaart (hoe kan anders mijn PC en TV via een hdmi kabel zijn verbonden he.. -.-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan