PC Aangezet en daarna weinig hoopgevends..

Status
Niet open voor verdere reacties.

CCougar

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 nov 2004
Hallo,

Ik had tot enige dagen geleden een goed draaiende computer. (HP Pavillion 1,1 Gyg/XPPro)
Bleek plots een zeer vers virus te hebben (Troj/DLoader_SF). Deze blijkt volgens mijn virusscanner Winamp.exe te infecteren en vervolgens weer van internet TrojBdoor_AV binnen te halen.
Met een verse update van mijn virusscanner en de te volgen instructies dacht ik dat varkentje wel even te wassen. In Veilige modus virussen verwijderd met de melding "Succesfully removed" Het enige vreemde dat er nog gebeurde was dat bij het bovengenoemde opstarten in veilige modus na de F8 toets eerst niets gebeurde, alleen lange tijd een linksboven knipperende cursor. Dus uiteindelijk maar CTRL/ALT/DEL gedaan, en toen ging de opstart in veilige modus ineens wel lopen

Na verwijderen van de virussen normaal opgestart. Ziezo.

Niet dus.
Allereerst wilde de PC niet afsluiten. Dus maar de aan/uittoets gedrukt.
Na weer aanzetten gebeurde het volgende:
Alleen het blauwe welkomstscherm "HP Invent"
De harde schijf en fans gaan draaien, de lampjes van de CD-drives flitsen even, die van de A-drive niet. Vervolgens
gaat het lampje van de harddrive na enige tijd uit . Het blauwe scherm van HP blijft
Opstarten in veilige modus werkt niet, ik kan ook mijn BIOS niet benaderen en de XP-CD draaien werkt ook niet.
De files die door de scanner zijn verwijderd waren volgens mij geen essentiele bestanden.

Kan een virus of virusscanner zo'n probleem veroorzaken, of heeft de CTRL/ALT/DEL aktie iets beschadigd, of is het een toevallige samenloop van omstandigheden.?? Kan mijn BIOS kapot zijn??

Wie kan mijn helpen ??

Kun je wel opstarten vanaf de cdrom?

Herstelpunt altijd uitschakelen en dan hetgenen verwijderen wat moet (virus)

sorry!!

Volgens mij kan je nu enkel je restore doen vanwege je merk.

Laatst bewerkt:
PC aangezet en daarna weinig hoopgevends

Hallo,

Nee, de CD ROM en ook de CD RW draaien wel maar er gebeurt niets.

Goedemiddag,

Het heeft even geduurd alvorens ik reageerde, ik was even druk met andere bezigheden.
Ik had zelf intussen al elders opgevangen dat het losttrekken van de nodige stekkers (en andersom natuurlijk), wel wilde helpen. Bovendien de kast uitveegd, en de diverse schijfstationnetjes gereinigd. Vervolgens stroom er weer op…. Spannend…, en ja hoor er volgen enige ferme fluitsignalen, en even later na een tussenstop bij het BIOS-pretpark om weer even heerlijk te worden gereset, vertrok de HP-trein met de vertrouwde stoomwolken. Momenteel ben ik bezig met de ‘WAR on spy’s’ etc’ .

Toch gek dat deze blijkbaar hardwarematige crash samenviel met het verwijderen van die ellendige Trojans. Ben momenteel aan de winnende hand, lijkt het.

In elk geval heel er bedankt voor de reacties

Groetjes CCougar
:thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan