PC aanschaf waarop after effects en photoshop soepel draaien

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankdeboer

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2011
Goedemorgen,

het is tijd voor een nieuwe computer, ik schrijf dit vanaf een laptop waar ik wel eens motion graphics op probeer te maken, maar Adobe After Effects maakt deze laptop zo traag..
Ik kan aardig overweg met de begrippen processor videokaart en dergelijke, maar er is zo veel keuze tegenwoordig dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Ik zal graag een computer willen die After Effects en Photoshop (het liefst op twee beeldschermen) soepel kan draaien, al heb ik geen idee wat dit mij zal gaan kosten.
Ook zal het mooi zijn als er nog wat games op gespeeld zouden kunnen worden (medium/low quality, dat maakt me niet zo veel uit)

Qua budget vind ik het een beetje moeilijk voorspellen, aangezien ik niet weet wat er nodig is om aan mijn eisen te voldoen, maar onder de 700€ zou super zijn.

Groeten,

Frank

Hoi,

Gezien dat je denk ik wat rekenkracht nodig hebt is je budget iets te laag ik om dus alleen met de pc op dit uit maar waarschijnlijk komen er nog andere opties maar is dit alvast een voorzetje;)

Ik zou voor de grafische kaart voor een Geforce 750 Ti of een R7 of goedkoop R9 model kiezen.
Scheelt toch weer een € 40 - 60. Voor medium setting gamen en genoemde Adobe-programma's is geen beest van een videokaart noodzakelijk.
Verder is er met Modag z'n voorzet niks mis...:thumb:

Ben het met modag eens. Heb een alternatief setje gemaakt en een 250GB ssd toegevoegd. Deze is echt onontbeerlijk bij aftereffects.
Dan kom je ook ongeveer rond de prijs van modag uit.
Wat graka betreft heeft Scrapheap wel een punt, die is een beetje overkill. Daar ka je idd iets mee van je budget afsnoepen.

Laatst bewerkt:
Oke, zoals ik al zei, ik had geen idee van wat ik nodig zou hebben. Bedankt voor de snelle respons!

Ik heb trouwens nog een (bijna nog niet gebruikte) Cooler Master GX 650W RS-650-ACAA liggen als voeding, weet niet of die ook goed genoeg is, zou ook weer wat schelen in de prijs.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hangt er natuurlijk ook heel erg van af wat je met After Effects en Photoshop gaat doen. Beetje rooie oogjes uit een foto halen vergt iets minder rekenkracht dan een volledige film renderen. Iets meer info zou dus wel handig zijn.

Ik ben op dit moment bezig met motion graphics en dat soort werk, meestal niet langer dan 15 seconden aan materiaal renderen.

Laatst bewerkt:
Die Cooler Master GX 650W kun je voor dit systeem prima gebruiken hoor, is ruim voldoende :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan