Pc aansluiten aan tv, tv geeft foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

corvdh

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2010
Ik had op zolder nog een verouderde Grundig Breedbeeld lcd tv staan, nu dacht ik deze als pc monitor te gebruiuken.
Mijn al wat oudere pc monitor is geen breedbeeld, dus ik dacht voor ik een nieuwe breedbeeld monitor koop probeer ik eerst deze tv even.

Aangesloten en pc opgestart, alles gaat goed, ik zie de pc opstarten en zie ook het windos 7 bootscreen (dat met die bewegende balletjes).
Daarna word mijn beeld zwart en kan ik wel horen dat mijn pc verder is opgestart maar zie geen beeld.
Op de tv verschijnd de melding: Out of range

Ik kan alleen de handleiding van de tv niet meer vinden, dus dan maar hier de vraag hoe ik het werkend kan krijgen.

Is de tv of de videokaart van de pc de oorzaak, of moet ik iets wijzigen in de bios?

Als het niet gaat is het geen probleem, dan sluit ik gewoon mijn monitor weer aan.

Zet via je normale monitor de resolutie op bv. 800x600 en de refresh rate op 60 hertz.
Nu zal het wel goed gaan en kun je gaan testen hoe hoog de resolutie en refresh rate maximaal kunnen.
Het is nu in elk geval te hoog, vandaar die melding.

televisieschermen hadden vroeger 50halve beelden per seconde, computers hebben vanaf 50 volle beelden per seconde. Mocht de scherm een vga aansluiting hebben, probeer dan eens 640x480@50Hz. Je zet eerst met de oude scherm de resolutie in (heet misschien display, maar ik heb geen Nederlandse windows), dan sluit je de televisie aan.

Het kan werken, maar hoeft het niet.

@Lutz: Wel eens het Windows scherm + BIOS gezien op een apparaat dat interlacet? Lijkt me niet dat (gegeven wat de TS wél in beeld krijgt) er een keuze voor 50 Hz gemaakt moet worden. Ik zou gaan voor de optie van edmoor, met de aantekening te beginnen met een laag aantal kleuren (dus 800x600x256kleurenx60Hz).

Vanuit die situatie kun je dan altijd andere resoluties proberen.

Tijs.

Ik heb van alles geprobeerd, maar melding blijft.
Aantal Hz aangepast, resolutie aangepast, niets helpt.
Moet ik niet iets wijzigen in de bios?

Ik kan op de tv wel de pulsfrequentie wijzigen, heb dit gedaan maar ook dit helpt niet. (Ik weet ook niet wat dit inhoud)
Ik heb inmiddels wel de handleiding gevonden van de tv, maar daar word ik niet veel wijzer van.

Vertel eens het type van die Grundig TV.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan