Pc aansluiten op een TV ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hurricane2k

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2010
Goeie dag ,

Ik heb een vraagje , heb me vandaag een nieuwe tv gekocht voor in de woonkamer dus nu heb ik nog een tv over deze is helemaal in orde !
Nu vraag ik me iets af kan je een TV aansluiten op je pc en dan gamen , surfen enz ?
Heb hier zelf echt totaal geen verstand van vandaar dat ik het hier vraag en hoop dat iemand me hier wat meer info over kan geven ! :thumb:

Laatst bewerkt:
Ja, dit kan. Heb je op de PC (en TV!) een HDMI aansluiting zitten?

Hdmi-aansluiting.jpg

Zo ja: Koop een HDMI kabel. Sluit deze aan op de computer, en het TV scherm. Als er verder niks aan beeld aangesloten is, zou het automatisch via HDMI beeld moeten geven op de TV. Enige wat je dan op de TV moet doen, is even op 't Source knopje drukken om te zoeken naar signaal op de HDMI kanalen.

Ja, dit kan. Heb je op de PC (en TV!) een HDMI aansluiting zitten?

Hdmi-aansluiting.jpg

Zo ja: Koop een HDMI kabel. Sluit deze aan op de computer, en het TV scherm. Als er verder niks aan beeld aangesloten is, zou het automatisch via HDMI beeld moeten geven op de TV. Enige wat je dan op de TV moet doen, is even op 't Source knopje drukken om te zoeken naar signaal op de HDMI kanalen.

Is dit ook aan te raden of is een gewoon scherm voor de pc ( Full hd ) beter ?
Het scherm wat in de woonkamer stond is ongeveer 110 cm en is ook gewoon full hd en is ongeveer 3 jaar oud !
Wat ik me afvraag zou dit niet wat te groot zijn ?
Moet morgen wel eens kijken hoe het zit met me pc ik heb een Gtx 590 in me pc zitten dus denk dat het wel goed zit is best een nieuwe kaart dus er zal denk wel een HDMI aansluiting op zitten toch ?

zolang de tv een max resolutie heeft van 1080P maakt het verschil tussen monitor en een tv niks uit en zal het even zwaar zijn voor je pc
het aantal pixels is namelijk even veel en ga er maar vanuit dat tv's van tegenwoordig vaak niet meer dan 1080P aan kunnen

echter voor het spelen van games kan het voor de persoon achter de tv wel irritand zijn juist omdat je zon groot scherm hebt word het moeilijker om bijvoorbeeld in FPS games alles te volgen
zeker als je minder dan 2 meter voor zon scherm zit

Laatst bewerkt:
Een beeld groter dan 24" is voor een pc niet aan te raden. Tenzij je er meters vanaf gaat zitten. Je moet dan namelijk fysiek je hoofd draaien om alles op het scherm te kunnen zien. Daarnaast gaan de kleuren in de hoeken van het scherm verlopen. Dit komt omdat je buiten de inkijkhoek komt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan