PC aansluiten op Full HDTV

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niema94

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2008
Hallo,

Ik zou graag willen weten hoe ik mijn computer zou moeten aansluiten op mijn tv. Ik heb een vrij nieuwe acer ( klein model ) als het nodig is kan ik daar wel wat gegevens over opzoeken en wil hem aansluiten op een LG Full hd tv. Nu weet ik niet welke kabel ik moet kopen en ik zie er zo veel dat ik echt door de war raak, ik dacht DVI>HDMI maar ik kan het mis hebben, zou graag willen weten welke kabel ik hiervoor nodig heb en hoelang die kabel is want ik heb namelijk iets van minimaal 2,5/3 meter nodig.

Alvast Bedankt! :D

Hoi !

Als je Acer een HDMI-uitgang heeft zou ik voor 'n HDMI-kabel gaan: daarmee krijg je kwalitatief het beste resultaat.

Greetz,

Harry.

Dvi en hdmi hebben de zelfde beeldkwaliteir alleen zal je bij dvi nog een aparte audio kabel moeten hebben.

Een tv kan je op veel manieren aansluiten maar het simpelste is tog wel een hdmi kabel. Omdat je dan zowel beeld als geluid hebt.

Ga je tog voor vga/dvi dan zal er een 3.5mm > 3.5mm kabel nodig hebben (auxiliary kabel, kort= aux kabel)

Ik heb het net effe gecheckt en het is een: Acer E-Machines EL1850

Hiermee kan ik geen HDMI aansluiten gebruiken toch? Ik weet niet waar je het kan zien maar aangezien het niet zo'n duur model is.

Ook zou ik graag willen weten of het beeld er een beetje goed uit ziet?

Laatst bewerkt:
Die heeft idd geen hdmi aansluiting dus dan zal je de blauwe VGA aansluiting moeten gebruiken i.c.m een aux kabel.

Zoals ik het zie in de specs online, heb je alleen een VGA aansluiting, geen HDMI of DVI

Edit: mastermindzh was me net voor :rolleyes:

Weet een van jullie hoeveel zo'n kabel kost? Of heeft iemand een linkje van beide kabels? En zijn er ook wat langere versies van die kabel?

Laatst bewerkt:
VGA

Aux

[edit]Kijk eens in een oude kabel la / kast of in een van de tv/computer monitor dozen. een vga kabel zit er vrijwel altijd bij en meestal ook een AUX [/edit]

Laatst bewerkt:
Oke dank jullie wel :d

@mastermindzh Thx voor de tip ik ga zo effe zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan