Pc aansluiten op TV, resolutie

Status
Niet open voor verdere reacties.

mmatteman

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2008
Ik probeer mijn pc met een GTX570 aan te sluiten via de HDMI kabel op m'n tv, een Sony 37 inch bravia. Ik krijg wel beeld, maar de resolutie klopt niet helemaal. Delen van de taakbalk zijn uit beeld en ook een deel van de bovenrand is niet te zien. In het configuratiescherm staat de resolutie op 1920 x 1080 (m'n huidige monitor) maar verder wil ie niet.. Heeft iemand een idee?

Heb je drivers geïnstalleerd en zijn ze up-to-date?
Dan heb ik het over je videokaart-en VGA drivers (mocht je verschillende hebben))
deze zijn te downloaden van de website van je PCfabrikant.

Kijk eens bij de instellingen van NVIDIA control panel bij de resolutie of jj een mogelijkheid hebt "Native resolutie 1920x1080" in te stellen? Kijk anders eerst even op welke frequentie (Hz) ingesteld staat. Verkeerde frequency geeft ook de symptomen die je beschrijft.

Ik heb geen nvidia kaart, maar dit klinkt als een hdmi scaling issue. Echter zijn er ook soms symptomen veroorzaakt door sony tv's

1) tv uitsluiten, mogelijk niet van toepassing op jouw model: op je tv: Settings, Setup, screen settings, Display area - full pixel
2) als het goed is kun je in je nvidia setup screen een setting vinden voor hdmi scaling. Deze aanpassen voor je tv

Crash, bij het NVIDIA configuratiescherm staat ie al ingesteld op 1920x1080 (native) en 60Hz.

Wampier, 1: Ik heb een beetje moeite om bij de setup te komen, er staat dan steeds 'option not available'
2: Dat werkt ook niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan