Pc aansluiten op tv (streamen video)

Status
Niet open voor verdere reacties.

devasish85

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2002
tekekning.jpg

Een maand geleden heb ik een Samsung tv aangeschaft.
Nu zag ik op internet meerdere oplossingen om video's af te spelen en daar heb ik 2 ideeen voor.

1.
Kabel (UTP) trekken van mijn computer of Modem naar de tv.
Maar ben bang dat ik dan gebonden zit aan Samsung programma wat deze wel en niet afspeelt.

2. Een mediaspeler kopen van (minimaal 1 tb) aansluiten op mijn pc, bestanden erop zetten (iso's...blue-ray rips van ongeveer 30gb)
en dan eens in de zoveel tijd het apparaat updaten. Maar dan zou ik wel een speler willen hebben die zo goed als alles afspeelt.

Wat is het beste?

Bijlagen

• tekekning.jpg
    tekekning.jpg
    23,2 KB · Weergaven: 49
Als je voor de 1ste keuze opteert:hoe ga je dan starten/stoppen van je film? elke keer de trap op?

Kan je niet gewoon een laptop naast je tv zetten met hdmi aansluiting want als je oor de 2de keus opteert ga je meer tijd steken in je bestanden overzetten
dan dat je kunt kijken naar de films.

Mijn gedacht.

Gr. Jan

sterk...optie 1 is dus inderdaad irritant.

Een laptop is in aanschaf weer stukken duurder dan een mediaspeler.
De mediaspeler gaat sowieso op de tv, dan kan ik daarnaast toch ook een kabel trekken van m'n computer naar de mediaspeler.
Zo kan ik makkelijker bestanden overzetten.

Ik zou kiezen voor optie 2.

Ik heb een Popcorn Hour A110 aan m'n router hangen. Kan ik de films van mijn NAS dmv HDMI streamen naar mijn TV (dit evt kan ook draadloos tussen router en de NMJ), er kan ook een harde schijf in en ook van een externe harde schijf afspelen via USB poort.
Ook ondersteunt de popcorn zeer vele formaten. Leg je in de juiste folder de nederlandse ondertiteling bij een niet nederlandse ondertitelde blue ray film wordt deze ook weergegeven.

Een ander merk waar ik ook goede dingen over hoor is de AC Ryan

Wat en hoe je het doet moet je uiteraard zelf bepalen. Suc6 met je keuze :thumb:

Laatst bewerkt:
Heb de Popcorn bekeken, en ziet er mooit uit. Alleen las ik dat daar geen hd inzit en deze ook nog moet aanschaffen. Hierdoor vind ik de aanschafwaarde weer te hoog.
En heb zelf het idee dat ik dat een mediaspeler aanschaf met veel opties welke ik toch niet zal gebruiken.
Mijn doeleinde is voornamelijk nu dat ik de mediaspeler aan m'n pc sluit, volgooi met iso's, mkv's en divx.... en klaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan