PC aansluiten op TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guardian

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2007
Goedenavond mensen,

Ik heb een klein probleempje met het aansluiten van mijn pc op mijn tv, als ik mijn computer aansluit op mijn tv en de beeld instellingen wijzig, dan krijg ik wel beeld, maar het is allemaal niet zo helder dat ik er iets van kan lezen.

Het volgende heb ik allemaal geprobeerd:

2 verschillende programma's die zo gezegd het beeld kwaliteit verbeteren (merk er niets van)
Veel instellingen veranderd zonder enige vooruitgang.

Hoe ik het heb aangesloten

Ik heb een Geforce 6800, deze zit via een kabeltje naar een scart aansluiting aangesloten.
scartblok_voor.jpg

Ook is het zo dat mijn tv niet echt super oud is, ik schat het apparaat ongeveer op 2 jaar het is nog niet zo'n tft of lcd gewoon nog een bak :D.

Ik hoop dat iemand er wat meer verstand van heeft en mij hiermee kan helpen.

Bij voorbaat bedankt,

Etiënne

Geachte humpe,

Bedankt voor uw snelle reactie, echter is het zo dat ik deze site al doorgespit had.

Mvg,
Etienne

jammer, dan dan hoop dat volgenden beter antwoord heeft.

weet niet zeker hoor maar kan zijn dat de refrash rate te laag is dan krijg je ook slecht beeld samen met de resolutie, heb t zelf ook wel is geprobeert maar heb een vet oude pc dus kon hem niet hoger zetten :D maar hoop dat je er wat mee kan suc6

Groeten eAgLe eYe

Je kan ook nog proberen om de resolutie aan te passen van het tvscherm in je configuratiescherm/beeldscherm/instellingen, de optimale resolutie is 800x600 60hz, anders kan je tvtool eens proberen kan je snel en gemakkelijk de instellingen uit proberen. Even via google zoeken naar tvtool zoeken en je komt er wel uit. Lukt dat niet dan horen we dat graag van je. :D

Succes ermee en laat je bevindingen hierachter je helpt er een ander ook mee. :thumb:

Beste mensen,

Bedankt voor uw reacties

Beste Gr@smaaier,

TV tools heb ik al geprobeerd hierdoor ben ik niet echt geholpen. De resoluties heb ik inderdaad op 800 * 600 gezet 60 MHZ hierbij werd het allemaal wel iets duidelijker maar nog niet dat ik hele zinnen kon lezen.

Ook heb ik gehoord van dat ik een anders tv moest aanschaven. Een lcd omdat deze voorzien zijn van een svideo en het beeld is scherper (ligt er wel aan wat voor scherm je hebt natuurlijk) en ook omdat een tv een resolutie van 640 * 480 moet hebben. Deze kan bij een LCD veel en veel hoger.

Beste humpe,

Van de link heb ik veel geleerd en dus ga ik er ook vanuit dat een lcd in huis moet komen met een dvi aansluiting of een svideo. In ieder geval bedankt :thumb:

NOGMAALS IEDEREEN BEDANKT, EN ALS IEMAND NOG EEN IEDEE HEEFT HOOR IK HET GRAAG VAN JULLIE.

Met vriendelijke groet,

Etienne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan