PC aansluiten op TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

juulke68

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2010
Hallo,

ik wilde mijn pc aansluiten op mijn tv. Mijn uitgang op de pc is een 7-pins variant S-video. Er zat een omzetkabeltje waarin die 7-pins wordt omgezet naar 4 verschillende kabels, nl 4 pins s-video en geel, wit en rood vrouwtjes tulp stekkers. Aan de zijkant van mijn tv zijn ook deze 4 connecties beschikbaar, maar na aanschaf kabel om deze verbindingen aan elkaar te koppelen krijg ik geen beeld.
Allereerst geprobeerd bij weergaves in het beeldscherm menu (via het configuratiescherm), maar ik kan hier TV niet aanklikken of activeren. Ik heb al geprobeerd de pc en tv af te sluiten en opnieuw op te starten, maar het werkt nog steeds niet. De videokaart is ATI RADEON 9100 PRO IGP series. Wie kan mij helpen....

Laatst bewerkt:
Ik kan die ATI catalyst software op de site van ATI niet vinden en op andere plekken niet downloaden voor mijn videokaart (RADEON 9100 PRO IGP series). Weet iemand hoe ik dat kan oplossen?

Ik heb deze software geinstalleerd, maar helaas kan ik nog steeds niet tv aangeven op de videokaart. Via de instellingen/eigenschappen van het beeldscherm kan ik nog steeds niet de weergave tv activeren. Heb je nog een andere goede tip?

Je moet gewoon een 7 pins kabel van je oude beeldschermpakken en dan in je tv stoppen en moet ie het doen. En ik gebruik een D-sub of zoiets ik gebruik die van een LCD scherm op mijn TV

Dat had ik ook willen doen, maar helaas geen 7 pins aansluiting op tv, vandaar dat ik de 7 pins heb omgezet naar 4 pins (en die kan ik wel aansluiten)!

Heeft jou PC een uitgang voor HDMI want dan heb je je geluid en beeld samen en het beeld is ook nog beter..??Zo ja dan zou ik die wel Goud belegen pakken voor een betere geleiding van de stroom stootjes

Helaas, ook geen HDMI aansluiting op pc. Ik maak het niet heel gemakkelijk zo.....

TV: sony KLV-27HR3
Beedlscherm PC: AcerP225HQ
Computer Acer aspire, met windows XP

Oké wat had je Acer scherm voor een kabel...?? Zo'n een met een blauwe kop erop een voorbeeld:
[smallimg]http://img.diytrade.com/cdimg/237231/4482376/0/1192558537/D-SUB_CABLE.jpg[/smallimg]
en heeft je laptop ook deze (Je PC)
dsub_port.jpg

PS: ik heb even gekeken op het internet wat jou tv heeft maar helaas hij heeft niet die aansluiting voor wat ik hier boven als voorbeeld geeft daarin tegen mijn Samsung LE32B450 heeft dat wel en ik gebruik die functie ook.

Maar ik blijf denken en als je bureaublad -> eigenschappen doet -> instellingen krijg je dan een monitor 1 + 2..??

Ik bedoel dit:
18_09.png

Laatst bewerkt door een moderator:
Thanks dat je blijft meedenken!!
Dan krijg ik inderdaad twee schermen, als ik dan op het tweede scherm klik, gebeurt er niks. Vandaar naar de instellingen van het beeldscherm gegaan en hier bij weergaves wilde ik de tv aanvinken, maar dat lukt niet. Die kan ik niet activeren.

Uhm ik ga altijd na mijn Nvidia instellingen en dan moet jij na je ATI maar maakt ook dat geluid als jij die kabel inplugt

Ik dacht het wel, maar dat weet ik niet zeker, maar ik ging er zeker vanuti dat ik beeld zou kunnen krijgen maar dat lukt dus niet...

Maak eens een foto van je beeld aansluitingen..??

PS: Reageer maar snel.

Laatst bewerkt:
IK heb zowel van de voor als achterkant een foto gemaakt. Voorkant, alleen twee usb-poorten vrij. Achterkant, heb ik de 9 pins Video ingestoken gelaten (beneden) net als de kabel om tv te kijken (ik heb een programma op de pc waarmee ik tv kan kijken op pc..). Deze pins wordt dus omgezte naar 4 pins s-video plus rood, wit en gele tulp die inplug op tv...

Bijlagen

• P1000501.jpg
    P1000501.jpg
    95,1 KB · Weergaven: 55
  • P1000500.jpg
    P1000500.jpg
    95,7 KB · Weergaven: 55
Gebruik de blauwe kabel op je TV als je die aansluiting hebt maar ik bedoelde TV van jou dus sorry voor het ongemak PC achter mocht ook maar het liefst de TV die je wel gaan gebruiken Zijkant als daar aansluitingen zitten en dan achterkant(TV)

Schnappie..?;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan