PC aansluiten op upc internet. Hiervoor aangesloten op ADSL

Status
Niet open voor verdere reacties.

michael.bosman

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
goeie dag ik heb een probleem: ik heb me pc verkocht aan iemand die upc kabel-internet heeft. Bij mij thuis heb ik adsl hetnet, bij diegene waar ik het aan verkocht heb doet het internet niet en bij mij wel?
Ik heb bij diegene alles geprobeert ping was in orde alleen hij gaf geen dns aan en standaard gateway toen had ik de nummers overgenomen van zijn andere pc deed ie iets meer hij verzond alleen en ontvang niks hoe kan dit??????
Ik heb de pc nou thuis staan en alles doet weer zoals ie moet doen ik vind het raar:shocked:

goeie dag ik heb een probleem: ik heb me pc verkocht aan iemand die upc kabel-internet heeft. Bij mij thuis heb ik adsl hetnet, bij diegene waar ik het aan verkocht heb doet het internet niet en bij mij wel?
Ik heb bij diegene alles geprobeert ping was in orde alleen hij gaf geen dns aan en standaard gateway toen had ik de nummers overgenomen van zijn andere pc deed ie iets meer hij verzond alleen en ontvang niks hoe kan dit??????
Ik heb de pc nou thuis staan en alles doet weer zoals ie moet doen ik vind het raar:shocked:

Is toch niet raar.. De computer staat gewoon nog op joun netwerk ingesteld. Je moet alles op zijn netwerk instellen.

Kijk is bij het internet protocol of het ip adres dns en standaard gateway juist ingevuld zijn.

Heb je de PC aangesloten in plaats van een andere PC? of is het een toevoeging aan een netwerk waar ook een router bij-in zit?

Wanneer de pc direct op de kabelmodem is aangesloten moet bij upc het mac adres van de netwerkkaart aangemeld worden.
Je leest hier hoe je dat doet.
Verder moet alles op automatisch verkrijgen staan.
mvg leo

Laatst bewerkt:
Leofact,
Dat is al ongeveer een half jaar niet meer zo ;)
Alleen het mac-adres van het modem moet bekent zijn ivm het toewijzen van de internetsnelheid.

Als je een andere PC aansluit, in plaats van de huidig aangesloten pc, aan een UPC internetverbinding, dan is het enige wat je dient te doen:

- Netwerkkabel uit het huidig aangesloten apparaat halen(de PC)
- Stroomstekker uit het modem halen
- 30 seconden wachten
- Stroomstekker weer in het modem doen
- Wachten tot het modem helemaal is opgestart.
- Netwerkkabel in het nieuw aan te sluiten apparaat doen(een andere PC of een router)

Laatst bewerkt:
hij verkrijg het niet automatisch hij krijg geen dns en gateway
we hebben de kabel uit zijn andere pc gehaald en in de pc die ik verkocht heb gedaan en die doet niks en zijn oude pc doet het wel met internet+ de pc die ik verkocht die ik nu thuis heb doet het wel met internet alleen bij hem niet

Als je alleen maar de UTP-kabels verwisselt, dan zal het niet gaan werken nee.
Je zal minimaal de procedure dienen te doorlopen welke ik in mijn vorige post uitgelegt heb.

Dat is al ongeveer een half jaar niet meer zo
Dan mogen ze het ondertussen wel eens van hun site afhalen,
Daar heb ik de link rechtstreeks vandaan.
Ik heb nergens gelezen dat ze er mee getopt zijn, maar het was toch weinig zinvol, lijkt me.
Bedankt voor de info
mvg leo
EDIT: Zie nu net dat je heel dicht bij de helpdeskserver zit, handig:D

Laatst bewerkt:
De aanmeldprocedure moet wel doorlopen worden. Dat klopt wel. Totaal 1x.
Alleen als je een keer er doorheen bent geweest, dan hoef je niet nog een keer.

Alleen het mac-adres van het modem word geregistreert. Het mac-adres van de aangesloten PC wordt niet meer in het systeem gezet voor verificatie.
Als je dan een andere PC aansluit, dan hoef je niet nog een keer de aanmeldprocedure door.

Laatst bewerkt:
Oké bedankt
UPC vragen laat ik natuurlijk voortaan gewoon aan jou over:)

Je hoeft je niet door mij tegen te laten houden om ook te helpen ;)
Ik weet veel, maar ook niet alles.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan