Pc advies gevraagd..700 euro

• Onderwerp starter Onderwerp starter X26
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

X26

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2007
Beste,
Allereerst al bedankt voor het feit dat u de moeite neemt om dit topic te lezen.

Wel, laat ik starten.
Ik ben opzoek naar een nieuwe computer. Het mag eventueel een kant en klare computer zijn maar ik denk dat een computer bouwen misschien beter aan sluit op mijn wensen.

Gebruik van de computer: internetten, downloaden van films via torrents, omzetten van videos naar andere formats (trekt veel van me huidige computer), itunes enzovoorts. Niet bijzonder zwaar gebruik, maar wel zeeeer regelmatig gebruik. Een snelle computer zou dus erg fijn zijn.

Het budget is 700 euro. (inclusief monitor en toetsenbord/muis)
Eisen zijn:
- SNEL! (en ook een computer die snel blijft en niet na enkele maanden sloom wordt.)
- HDMI uitgang om de computer aan te sluiten aan de TV zodat het kijken van films en uitzending gemist direct op de tv kan.
- Niet meer dan 1TB opslag. Ik gebruik momenteel niet eens 500gb dus meer dan 1TB is véél te veel. LIEVER SNEL DAN VEEL. :)
- Led in de kast lijkt me erg cool. Maar als het duur is dan hoeft het niet. Ook zou het fijn zijn als de kast prima gekoeld wordt.
- USB 3.0 zou erg goed uit komen. Ik weet echter niet of dit erg veel kost. MAAR liever USB 3.0 dan een leuk ledje in mijn kast.
- Monitor hoeft niet uitblinkend of erg groot te zijn. Voor een groot beeldscherm sluit ik de computer dan aan op mijn TV. Mooi beeld is leuk, maar niet prioriterend. Ik ben niet van plan om veel geld neer te leggen voor een monitor, maar een interessant beeldscherm is natuurlijk leuk om naar te kijken.
- Keyboard en muis graag draadloos. Hoeven ook niet bijzonder super te zijn.
- Windows 7

Als het mogelijk is zou ik graag willen dat de computer in elkaar gezet wordt door het bedrijf. Als dit de kosten erg doet opdrijven kan ik dit eventueel ook zelf doen.

Ik hoop dat iemand mij een leuk setje kan voorschotelen. Ik zelf heb namelijk geen idee van wat goed met elkaar samen gaat. Ik heb geen voorkeur voor AMD of Intel.

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi...

Ik heb de titel van je vraag aangepast.;)

Succes met je vraag.

Moeten er spelletjes op te spelen zijn? Is het formaat van de kast van belang? Hoeveel USB aansluitingen wil je? Wat is niet veel geld voor een monitor? 150 euro of zo zou ik wel aanraden. Hoe belangrijk is geluidsproductie? De kast komt immers bij je TV.

USB3 zit verwerkt op de meeste moderne moederborden voor een paar euro extra. Meestal dan wel slechts 2-4 poorten. Intels zijn heer en meester in formaat-conversie, maar zijn wat duurder. De sandy bridge serie heeft een ingebouwde video mogelijkheid die voldoet voor HD playback, maar niet voor spelletjes.

Processors worden nooit langzamer over de tijd, het meestal de hoeveelheid programma's en dingen die op de achtergrond lopen die langzaam opbouwen. De huidige generatie CPU's hebben echter ruim voldoende kracht voor de meeste taken.

Bedankt voor je reactie wampier.

-Ja ik wil er wel zo nu en dan een spelletje op kunnen speken. Ook wil ik Runescape kunnen spelen, en dan graag heel soepel zonder lagg. Maar nee ik ga er niet zwaar op gamen, daar heb ik een ps3 voor.
-Formaat kast is niet van belang.
-Aantal USB aansluitingen is ook niet belangrijk. Ook niet het aantal USB 3.0 poorten. Ik neem aan dat er tegenwoordig wel minimaal 3 USB poorten op een computer zitten.
-150 euro is prima.
- geluidsproductie is niet belangrijk maar hij moet me niet wakker houden. Hij komt namelijk op mijn kamer. Echter heb ik geen moeite met een zoemend geluidje op de achtergrond. Maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel.

Bedankt voor de info!

Ik heb een beetje lopen spelen, dit is een voorbeeld van hardware die in je budget past:

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...243016]=1&product[406562]=1&product[388147]=1

Voor 75 euro meer kun je over naar een i5 platform van intel. Ook kun je mogelijk nog een klein beetje besparen op de videokaart. Voor hetzelfde geld heb je ook volledig passieve versies van de videokaarten en wordt geluid volledig vermeden. Ik heb gekozen voor een gesloten kast met grote stille fans. Voor 30-40 euro extra kun je ook de CPU koeler vervangen door een stiller exemplaar. Eventueel blijf je binnen het budget door te gaan voor een videokaart van 50 euro.

Ik ben zelf erg gesteld op een stille werking van mijn computer, dus heb ik gekozen voor deze kast, maar dus geen leds. Voor de monitor heb ik toch wat minder uitgetrokken. Het was een beetje passen met het budget en je gaf aan hier te willen besparen. Ik heb wel voor een HD scherm gekozen, omdat je dan eventueel monitor en TV tegelijkertijd aan kan sluiten en aansturen. Om dat te ondersteunen heb ik gekozen voor een VGA kaart een stap boven het minimum. De gekozen CPU is redelijk snel met de meeste taken. Indien je zelf gaat assembleren, kun je die 60 euro gebruiken voor een snellere processor. Tezamen met een goedkopere videokaart zou je dan misschien net een i5 in het budget kunnen persen. Daarbij komt dan wel een moederbord met wat minder mogelijkheden. Ik heb nu ook gekozen om alles via azerty samen te stellen, ivm de assemblage. Mogelijk kun je door slim inkopen bij een paar shops ook nog wat geld besparen, indien je zelf gaat bouwen.

Bedankt Wampier.
Ik heb met de hulp van een kenner een computer samen weten te stellen.
Ziet dit er een beetje goed uit?

Gegevens:

Kast:
•Cooler Master CM 690 II Advanced
Muis/keyboard
•Logitech MK260 wireless desktop
Monitor
•Philips 22" Full HD 221E2SB (Aanbieding OP=OP)
Netwerk
•1Gbit netwerkkaart
Standaard:
•51-in-1 Cardreader
Grafische kaart
•ATI HD5450 1GB
DVD/CD
•DVD Brander Sony Optiarc SATA
Harddisk
•1000 GB SataIII Hardeschijf Hitachi 7200RPM
Werkgeheugen
•6144MB DDR3 Werkgeheugen Kingston
Moederbord
•Asus Moederbord M4A77T - USB3.0
Koeling
•Standaard koeling
CPU
•AMD Phenom2 X4 965 3.4GHz
Voeding
•550 Watt Voeding

Totaal: €681,-

Je geeft wat meer uit aan de kast, monitor en voeding, en wat minder aan de grafische kant. Indien je later makkelijk wil upgraden is dat een goede keus. Houd er wel rekening dat deze kast een stukje luidruchtiger kan uitvallen. Ook is deze videokaart echt langzaam. Indien je deze specs aanhoudt zou ik je willen adviseren nog een paar dagen te wachten en te kijken wat de prijzen voor de AMD Lynx zullen worden in Nederland. Je hebt dan een processor en videokaart ineen, die mogelijk nog voordelig uit gaan vallen.

Lynx APU's zijn al uit in nederland
de duurste kost rond de 100 euro en dat is de A8
waarvan de ingebouwde GPU sterker is dan een HD5450

klikederklik

Laatst bewerkt:
Zal de grafische kaart die ik geselecteerd heb prima voldoen aan wat ik er van vraag? Zoals het kijken van 1080p films op mijn tv, het kijken van uitzending gemist via internet en het kijken van 1080p films van Youtube?

zolang het bij video kijken op 1080p blijft wel ja
maartog het kan beter voor minder

die kast is nogal overbodig de Coolermaster Elite 430 is goed zat en kan alles wat die CMII Advanced ook kan
verder zit er al een netwerk aansluiting op het moederbord dus een netwerk kaart is overbodig
6GB werkgeheugen werkt niet goed op een Dual channel moederbord je kunt het beste 2GB, 4GB of 8GB nemen voor beste snelheid

ik denk dat jij hier mee veel beter uit de voeten kan
klikerdeklik
deze APU heeft een ingebouwde GPU die sterker is dan die HD5450 en de CPU die er in zit is net zo sterk als een AMD Athlon II x4 640
de computer heeft 8GB geheugen hoewel ik dat tog erg veel vind voor een standaard pc de dingen die jij tot nu toe hebt opgenoemd gebruiken niet meer dan 4GB geheugen
het moederbord bied 3.0 USB ondersteuning aan
Azerty doet de assemblage hierbij krijg je 1 jaar garantie
en er zit windows 7 64BIT bij die moet je zelf installeren maar dat is erg simpel

Oke! Ik ben genoeg geholpen. Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan