pc af en toe traag bij spellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Backmonkey123

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2013
hallo,

ik heb een recom: zenith game-pc
maar bij sommige spellen is hij wel wat traag
kan dit liggen aan men video kaart of men proccesor?

men specs zijn:

met ConRoeXFire-eSATA2 als moederbord
en een 550W power engine

rating: 4.8
processor: Intel(R) Core(TM)2 CPU 6320 @ 1.86GHz
RAM memory: 2.00 GB
64-Bit
Windows 7 ultimate - service pack 1
hardeschijf : 500GB eSATA2

Welkom bij helpmij,

Ik heb een nieuwe vraag gemaakt voor je, je reageerde in iemand anders zijn topic met een vraag en dat is niet toegestaan.

Ligt eraan wat voor een videokaart je hebt

bedankt voor het aan maken en sorry wist niet dat het niet mocht

een Asus EN8600GT SILENT 256MB DDR3

en al op internet aan het kijken voor een : Gigabyte GV-R775OC-2GI
Grafische processor / chipsetRadeon HD 7750
Kloksnelheid:850 MHz
Geheugen: 2048 MB DDR3
Kloksnelheid geheugen: 1600 MHz
Bandbreedte geheugenbus: 128 bit

ik weet niet of die andere informatie relevant is

@backmonkey, dat is inderdaad een sterk verouderde videokaart. Wat is je budget? Ik denk dat je met een HD 7750 ook niet echt verder vooruit komt, die heeft slecht GDDR3 geheugen en tegenwoordig is voor game pc's GDDR5 geheugen de standaard.

Hoi

Misschien ook handig om te vermelden om welke spellen het gaat?
Je draait ook 64 bit windows met maar 2GB ram geheugen?
Vind ik ook wel een beetje aan de lage kant.
Maar nogmaals om welke spellen gaat het?

ik geloof dat mijn moederbord ook maar GDDR3 aan kan of maakt dat niks uit tussen GDDR3 en GDDR5

het gaat merendeels over world of warcraft en GTA IV

mijn buget is iets bij de 200 euro

Laatst bewerkt:
misschien handig om te vermelden welke spellen jij speelt en wat je budget is voor de nieuwe videokaart

@backmonkey, je moederbord zal iedere soort geheugen van je videokaart aan kunnen, jij bedoelt uiteraard DDR3 RAM geheugen, maar dat is intern geheugen van je geheugenmodules. Jouw moederbord zal ongetwijfeld wel een PCI-e x16 aansluiting hebben en die hebben het voordeel dat ze backwards compatible zijn, dus PCI-e x16 3.0 past bijvoorbeeld ook op 2.0.

Ik wil wel even weten welk merk en type voeding jij draait maar als je voeding een A-merk is met een efficiëntie van 80 % of meer moet hij een nieuwe videokaart aankunnen.

Voor een budget van +/- €200 raad ik de Ati Radeon HD 7870 aan. Voor €223 heb je deze: http://azerty.nl/8-3921-487564/sapphire-radeon-hd7870.html

firest0rm misschien kunt u dan naar boven scrollen en lezen want ik heb het er wel bij gezet :P

Maar ik speel gta IV , avarat, world of warcraft , CoD mw en mw2

Laatst bewerkt:
@backmonkey, je moederbord zal iedere soort geheugen van je videokaart aan kunnen, jij bedoelt uiteraard DDR3 RAM geheugen, maar dat is intern geheugen van je geheugenmodules. Jouw moederbord zal ongetwijfeld wel een PCI-e x16 aansluiting hebben en die hebben het voordeel dat ze backwards compatible zijn, dus PCI-e x16 3.0 past bijvoorbeeld ook op 2.0.

ik had een fout gemaakt moest zijn GDDR3 en volgens de handleiding van men moederbord zit er een PCI x16 aan stuiten op

men voeding is een recom 550W maar ik kan niet precies vinden waar ik die label kan vinden

Je kan het testen op deze site --> http://www.systemrequirementslab.com
Moet wel Java geïnstalleerd hebben plus een extra plug-in downloaden van Java, maar dat gaat gewoon via die site.
Misschien wel verstandig om 2gb ram erbij te kopen omdat je toch al op 64 bits Windows draait, maar eerst zou ik die spellen natuurlijk gewoon even met 2gb ram uitproberen.

Laatst bewerkt:
can you run it ken ik maar als ik world of warcraft wil opstarten en spelen merk ik dat de vorige videokaart met 256 MB sneller is

komt dat omdat ik windows XP draait zonder directx 11.1?
of omdat men CPU te laag is
of moet ik windows 7 installeren om top prestaties te krijgen van de kaart?

edit: de specs zijn verandert

nieuwe specs

met ConRoeXFire-eSATA2 als moederbord
en een 550W power engine

rating: 4.8
processor: Intel(R) Core(TM)2 CPU E6600 @ 2.4GHz
RAM memory: 2.00 GB
32 bit
Windows XP professional - service pack 3
hardeschijf : 500GB eSATA2

Laatst bewerkt:
Je maak er maar weer een lastig verhaal van
Als je steeds je Windows os gaat aanpassen... maak je het helpen ook wel lastiger.
Want nu draai je ineens op Windows xp terwijl je eerst draait op Windows 64 bit ultimate.
Heb je de oude videokaart drivers wel verwijdert en daarna de nieuwe geïnstalleerd?
Als ik kijk op deze site en als ik dan de goeie hebt.. zie ik niet een drivers voor Windows xp staan.
En volgens mij werkt direct x 11.1 niet eens in Windows xp.

Laatst bewerkt:
nee dat klopt directX 11.1 is niet voor XP alleen voor window 7 & 8

maar is dat een probleem voor deze videokaart of maakt dat niet uit dat hij op directX 9c loopt

Volgens mij moeten die spellen het ook gewoon met DirectX 9 doen.. je kan er op een simpele manier achter komen, door het gewoon te testen.
En nee het maakt niet uit of je videokaart op Directx 9 of 11 draait.
Maar toch nog even de vraag, als ik deze videokaart opzoek "SAPPHIRE radeon HD 7850 1GB GDDR5" zie ik geen drivers voor Windows XP? (of zoek ik gewoon niet goed) haha :D

ik heb de cd van ded videokaart en daar staat standart xp/vista en win 7 & 8 op als ik hem start

want op men oude videokaart nvidia EN8600GT SILENT draait het wel noormaal op windows XP met games

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan