PC afsluiten en windows updates werken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sickbock

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2012
Mijn PC heeft bij de automatische update getracht de “Definition Update for Windows Defender – KB 915597 (Definition 1.159.1955.0) te installeren. Dit is mislukt en sindsdien heb ik aanzienlijke problemen.
- Ik kan geen updates meer downloaden. Bij afsluiten van de PC wil deze gedownloade updates installeren en dat werkt niet. Gevolg is dat de PC blijft hangen op het scherm “Afsluiten”
- Ik kan de PC niet meer afsluiten. Of de PC reageert helemaal niet op het commando afsluiten of de PC wil updates installeren zoals hierboven omschreven.

Via systeemherstel naar een eerdere stand gaan lukt niet, de PC blijft dan hangen op het afsluitscherm.
Het door Microsoft geadviseerde Fixit programma laat zich niet installeren.
Ik heb een legale Windows 7 premium systeem

Zelf heb ik wel eens iets soortgelijks gehad, dit heb ik op de volgende manier opgelost.

Download de portable versie van SuperAntiSpyware
https://mega.co.nz/#!qZtRkRyY!WfpqIke7MorVT1bGF9ZjiX0kcCQzOiz7uOYBPk8HSLg

LET OP!!! Deze link is naar een gedeeld bestand van MEGA.co.nz . Dit bestand is afkomstig van mij, dus veilig :) . Dit heb ik gedaan omdat een virus vaak de site's van virusscanners blokkeert.

Download het bestand, voer het uit en run een scan. Een volledige.
Laat de computer even met rust.

Ga na een uur of iets langer kijken of deze klaar is. Zet een lekkere bak koffie en geniet van de regen... :P

Als deze klaar is en wat gevonden heeft moet je alle gevonden bestanden verwijderen. Daarna opnieuw opstarten. (dit kan dan dus wel)

Hopelijk is het hierdoor opgelost.

GR gast0171

Hallo. Die KB 915597, dat is een update voor Windows Defender. Volgens mij heb je die niet nodig? Als je bijvoorbeeld Microsoft Security Essentials (MSE) geinstalleerd hebt, wordt Defender toch automatisch uitgeschakeld.

Als je bij Windows Update, updategeschiedenis weergeven, klikt op 'Mislukt' in de kolom Status kun je de reden voor mislukken lezen en ook o.a. die foutcode.

De laatste Defender updates kun je trouwens handmatig hier ook downloaden, maar dat terzijde:

https://www.microsoft.com/security/portal/Definitions/ADL.aspx

Na lang zoeken kwam ik er achter dat het probleem zat in de Avast virusscanner. Na verwijderen en opnieuw installeren hiervan was het probleem opgelost.

Dat is mooi. Hier hebben anderen ook wat aan met hetzelfde probleem. Groeten Manamana. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan