pc-als-accesspoint, hoe werkt het?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stinuz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2003
Goedemiddag luitjes :D

Ik heb het volgende aangesloten op mijn KPN Experia Box (bekabled):

Nieuwe Desktop PC, Oude Desktop PC. Nu wil ik deze oude desktop PC configureren als wireless access point voor mijn nieuwe laptop. De experia box staat helemaal beneden. Op de eerste verdieping wil ik de pc-als-access-point neerzetten zodat mijn laptop op de tweede verdieping verbinding heeft, want vanaf de tweede verdieping wordt de Experia Box niet gevonden (eerste verdieping wel).

Dus, ik heb in mijn oude PC een Wireless USB Adapter geprikt en vanalles en nog wat geprobeerd. Uiteindelijk heb ik via "2hotspot" een access point op weten te zetten, maar het werkt niet zoals ik verwachtte.

2hotspotnc3.jpg

De oude pc staat nu helemaal boven en is met een erg lange draad verbonden met de experia box beneden. Ik zit nu met de laptop op mijn kamer en er staat dat ik verbonden ben met de experia box (heeeele zwakke verbinding, valt om de zoveel tijd zelfs helemaal weg), maar ik ben blijkbaar aan het internetten via de access point want ik moest mijn gebruikersnaam en wachtwoord voor 2hotspot opgeven en op mijn oude pc staat dat ik ben ingelogd.

Dus, ik dacht dat de access point zeg maar een apparte draadloze verbinding was die je net als de experia box kon selecteren.

verbindingenwu7.jpg

Dat was eigenlijk mijn intentie... Nu heb ik dus nog steeds verbinding met de router nodig (en die staat nog steeds te ver weg, kan hem ook niet verplaatsen), en moet ik nog eens inloggen op een access point ook.

Heb ik iets verkeerds gedaan? Moet het op een andere manier? Is het uberhaubt wel mogelijk wat ik wil? :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan