Ik zou graag een PC in mekaar willen steken die als enige taak heeft om alle HDD's (die ik heb en die ik ga kopen) te storen en te delen met de rest van mijn netwerk.
ik zit momenteel nogal verveeld met het aantal HDD.
Ik heb 2 HDD's van 1TB, 1 van 500GB, een aantal oude PC's met HD's die ik nog zou kunnen recupereren...
Een optie zou kunnen zijn om een aantal schijven van 2TB te kopen en data te copieren, maar ook die schijven gaan vol geraken en zo blijf ik altijd maar USB-poorten nodig hebben.
Mijn vraag is nu... wat is het maximum aantal HDD's die geconnecteerd kunnen worden aan 1 moederbord, welk systeem raden jullie aan? Welke voeding?
Kan ik hiervoor een oud moederbord gebruiken?
Zijn er andere systemen die jullie aanraden?
ik zit momenteel nogal verveeld met het aantal HDD.
Ik heb 2 HDD's van 1TB, 1 van 500GB, een aantal oude PC's met HD's die ik nog zou kunnen recupereren...
Een optie zou kunnen zijn om een aantal schijven van 2TB te kopen en data te copieren, maar ook die schijven gaan vol geraken en zo blijf ik altijd maar USB-poorten nodig hebben.
Mijn vraag is nu... wat is het maximum aantal HDD's die geconnecteerd kunnen worden aan 1 moederbord, welk systeem raden jullie aan? Welke voeding?
Kan ik hiervoor een oud moederbord gebruiken?
Zijn er andere systemen die jullie aanraden?