pc als relay ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

computerfreak08

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2008
zou het kunnen dat iemand via mijn pc's email verzend zonder dat ik het in de gaten heb ?
We gebruiken met verschillende bedrijven 1 internetverbinding en krijgen sinds enkele weken regelmatig de melding van de mailserver van de ISP dat we teveel connecties maken. Hoe kan ik zien wat er op mijn computer allemaal gebeurt en welk verkeer er via poort 25 naar de mailserver van mijn isp gaat ?

ik heb een windows xp home sp2 en Norton systemworks 2008 (up-to-date)

Een software firewall zou zo geconfigureerd kunnen zijn dat het alleen de e-mail client toestaat om via poort 25 e-mail te versturen. Andere programma's die met poort 25 verbinding proberen te maken worden dan geblokkeerd. Niet alle firewalls bieden deze mogelijkheid. Ik heb gelezen dat Norton ook e-mail scant als uw e-mail programma daar niets mee te maken heeft. Die zou daar dan met afzonderlijke vensters melding maken. Misschien heeft die zelfs een log hiervan en is dat een optie. De indringer lijkt me trouwens een gemakkelijke prooi voor scanners maar je wilt dus gewoon zien welke programma's mail versturen en de verbinding naar de server gebruiken.

Je kunt de geopende poorten op je computer én de programma's die ze gebruiken in de gaten houden met het gratis programma CurrPort. Soms moet je even googelen om uit te vinden wat een dienst of programma precies is en doet maar CurrPort kan de verdachte programma's ook accentueren. Het programma is in het Nederlands en kan een uitdraai van de bevindingen maken dat in jou geval als bewijs kan dienen dat de kwestie wordt opgelost want je wilt wel weer aangesloten worden en geen ruzie met andere gebruikers neem ik aan :cool: :cool: :cool:

http://www.nirsoft.net/utils/cports.html
.

Doe een online virusscan bij Housecall of Kaspersky.
Vertel even wat daar uit komt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan