PC als router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jensvde

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2010
Hallo iedereen,

Ik heb net nog een oude mini pc gevonden, en ik zou er graag DR-WRT op zetten. Ze hebben een x86 versie beschikbaar. Maar, nu wil ik mijn apparaten met de kabel verbinden, hoe doe ik dat? De pc heeft enkel 1 netwerk aansluiting op het moederbord.

Alvast bedankt!

Jens

Wat dacht je van een switch?

Is heeeeel veel zuiniger.... maar is geen router....dat was de vraag....
Maar op marktplaats heb je heel veel keuze uit goedkope routers..... er zijn types waar je ook DR-WRT op kunt zetten via een hack of zo (linksys? Effe zoeken die DR-WRT site vertelt je alles)

Ik bedoel uiteraard om het aantal netwerk poorten uit te breiden.

Als je een router wilt maken heb je (zoals DR-WRT al duidelijk aangeeft) minimaal 2 poorten nodig, aangezien je verkeer van de ene poort routert over de andere...
Dus een PCI/PCIe of USB netwerkkaartje eraan hangen of een andere machine/router aanschaffen :) (USB netwerkkaartje werkt ook wel, maar biedt weinig snelheid...)

Dus als ik twee oude netwerk kaartjes erin stop en dan de ene als ingang gebruiken, de 2de dan naar een switch koppelen. Bedoel je zo iets?

Ja, zo werkt dat. Zo heb ik van 1999-2003 gewerkt maar toen werden gewone routers zo goedkoop en gebruiken zoveel stroom, dat je wel een hele goede reden moet hebben om het zo te doen als jij... Waarom dus zo met 2 netwerkkaarten?

Eerst en vooral: bedankt voor alle antwoorden!

De onboard netwerk adapter is enorm traag, daarmee. Ik wil het gewoon als router gebruiken voor in de werkplaats met pc's, en ik koop helemaal niet graag nieuw materiaal aan voor in mijn werkplaats. Het is de bedoeling dat ik zoveel mogelijk oud materiaal voor nieuwe doeleinden kan gebruiken. Daarbij, de router zal toch enkel moeten opstaan als ik daar ook ben, dus zoveel stroom zal hij dan wel niet gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan