PC als spammailer

Status
Niet open voor verdere reacties.

milkme

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2002
Ik weet niet wat er aan de hand is..Maar het ziet er niet goed uit..

Ik heb NIS2003 en ik krijg van mijn virusmelder die mail checkt om de seconde het bericht dat hij uitgaande mailtjes aan het checken is..

Ik kan zien dan het allemaal spam mailtjes zijn..die worden dus vanaf mijn pc verstuurde o.i.d. ?!

Het is echt erg het gaat constant door maar als ik in de outbox van outlook express kijk staat er niets.

Ik weet echt neit wat ik moet doen ik word gek heb al met adaware gescanned die heeft 13 files verwijderd maar verder heeft dat geen invloed gehad het gaat gewoon door.

Wat gebeurt er?

Gr robert

edit : het is nu weer opgehouden maar ik weet zeker dat het niet pluis is...

Laatst bewerkt:
wtf....JPG

Spam

Bescherming tegen een wormvirus in Outlook Express

Zoals je misschien wel weet, wanneer/als een worm in jouw computer komt slaat deze rechtstreeks toe in jouw email adresboek en verzend zichzelf naar iedereen, dus infecteert al je vrienden en collega’s.

Deze truck houdt het virus niet buiten je computer, maar zal wel verhinderen, dat jouw adresboek wordt gebruikt om zich te verspreiden, en het zal je wijzen op het feit, dat de worm op jouw systeem is gesignaleerd.

Hier volgt wat je doen moet:

Ten eerste: Maak jouw adresboek open en klik op nieuwe contactpersoon net zo als je zult doen alsof je een nieuwe vriend toevoegt aan de lijst email adressen.

Ten tweede: In de window waar je jouw vriend’s Roepnaam zou typen, type in !000 (dat is een uitroepteken gevolgd door 3 nullen).

In de window daaronder waar je het nieuwe emailadres moet ingeven.Type hierin WormAlert.

Ten derde: Dan maak alles complete door het klikken op toevoegen, enter Oké, etc.
Nu, hier volgt wat je hebt gedaan en waarom het werkt; de “naam” !000 zal bovenaan aan de top van jouw adresboek worden geplaatst met de ingang #1.

Dit zal de plaats zijn waar de worm zal starten met een poging zichzelf te verzenden naar al jouw vrienden.Maar wanneer het probeert zichzelf te verzenden naar !000 zal dit onbestelbaar blijken door het nep email adres wat je hebt ingevuld (WormAlert).

Als de eerst poging mislukt (en dat doet het door het nepadres), gaat de worm niet verder en je vrienden zullen niet geïnfecteerd worden. Dit is het tweede grote voordeel van deze methode.

Wanneer een email niet kan worden verzonden, zul je een bericht hiervan direct ontvangen in jouw Inbox. Vandaar, als je ooit een email krijgt, welke je mededeelt dat een email ontvangen wordt geadresseerd aan WormAlert en niet verzonden kan worden, weet je meteen dat er een worm virus in jouw systeem zit. Je kunt actie ondernemen om dit kwijt te raken.

Jan,

Dit is al een hele oude en het is ook zo dat niet werkt. De nieuwste massmailers kiezen willekeurig adressen uit het adresboek en zullen niet bovenaan beginnen.

Wat wel een tip kan zijn is geen adresboek gebruiken

Hij pakt helemaal geen adressen uit adressenboek maar willekeuruge adressen...

Of hij moet mensen uit mn msnlijst pakken...

Edit : nee net nog gekeken absoluut willekeurige e-mail adressen..

Laatst bewerkt:
Hoi.

Gewoon even wachten tot Pieter reageerd in het topic waar jij je hijack this log hebt geplaatst, dus zelf niets ondernemen. Ik heb er zelf ook even naar gekeken en er staan zeker een aantal verdachte dingen in. Ik heb er echter te weinig verstand van om je hierover te adviseren dus hou ik maar gewoon mijn mond. :)

Edit: ik zou als ik jou was (als je het nog niet hebt gedaan) de link die ik je gegeven heb even volgen om online een scan te doen naar virussen.

Groetjes,

Laatst bewerkt:
Laat even weten of het gelukt is allemaal want Pieter heeft op jouw hijack this log gereageerd.
Ben zelf ook erg benieuwd namelijk.

Groetjes,

ja het bestand wat Pieter mij voorlegde had ik zelf ook al als verdacht gemarkeerd. Namelijk als ik die uit mijn opstart lijst haalde, kwam hij meteen weer terug.

Ik heb nu gedaan wat Pieter zei en alles is nu weer prima in orde. Ben alleen bang dat ik het binnen de kortste keer weer terug heb, maar dat zien we dan wel weer.

In ieder geval allemaal hartelijk bedankt en deze gaat op 'status opgelost'.

@Temptation : Ik weet bijna zeker dat het een variant is van wat daar beschreven wordt, maar ik heb het enkel niet via email binnen gekregen. Ik denk dat ik gewoon gehackt ben.

:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan