PC automatisch naar BIOS bij start

Status
Niet open voor verdere reacties.

NedStark

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2015
Goedendag iedereen,

Mijn BIOS gaat automatisch elke keer als ik mijn computer opstart naar de BIOS. Ik heb even op Google gekeken waar dit probleem aan zou kunnen liggen en kwam tot de conclusie dat het aan mijn muis lag. Toen ik mijn muis uit mijn PC haalde verdween het probleem gelijk en startte mijn computer gewoon normaal op. De standaardwaarden van mijn muis heb ik teruggezet om te kijken of ik het probleem hiermee op kon lossen, maar dit hielp niet. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? Ik heb een 'speedlink decus gaming mouse' en mijn moederbord is een 'asrock z77 extreme4'.

Fijne feestdagen

Test eens met een normale bedrade muis, aangesloten op dezelfde USB aansluiting als waar nu de gaming mouse op zit.
Ik zou namelijk het idee hebben dat die gaming mouse programmeerbaar is of geprogrammeerd is, en (dus) bij aanzetten "iets doet" en omdat huidige pc's UEFI biossen hebben met (vaak) ook muisbesturing zou ik vermoeden dat daar het probleem zit.
Ook zou (indien de gaming mouse een draadloze muis is) het kunnen zijn dat verstoring van andere apparaten in de buurt zorgt voor een "beweging" in de muis en (dus) de bios denkt dat er wat moet gebeuren (zie regel hier boven).

Tijs.

Test eens met een normale bedrade muis, aangesloten op dezelfde USB aansluiting als waar nu de gaming mouse op zit.
Ik zou namelijk het idee hebben dat die gaming mouse programmeerbaar is of geprogrammeerd is, en (dus) bij aanzetten "iets doet" en omdat huidige pc's UEFI biossen hebben met (vaak) ook muisbesturing zou ik vermoeden dat daar het probleem zit.
Ook zou (indien de gaming mouse een draadloze muis is) het kunnen zijn dat verstoring van andere apparaten in de buurt zorgt voor een "beweging" in de muis en (dus) de bios denkt dat er wat moet gebeuren (zie regel hier boven).

Tijs.

Als ik andere muizen aansluit gaat het probleem weg. Ik heb het alleen als ik deze muis gebruik. Als ik de muis in een andere USB poort stop blijft het probleem ook. Het is geen draadloze muis.

Is die muis programmeerbaar? En zo ja, is hij geprogrammeerd?
[Jammer dat je dat niet even meteen mee hebt aangegeven.]

Tijs.

Is die muis programmeerbaar? En zo ja, is hij geprogrammeerd?
[Jammer dat je dat niet even meteen mee hebt aangegeven.]

Tijs.

De muis is programmeerbaar en ik heb ook een aantal instellingen veranderd. Die instellingen heb ik weer terug gezet om te kijken of dat het probleem verhielp, maar dat was niet zo. Sorry voor het zo laat melden.

Dan heb ik zo snel geen idee, eerlijk gezegd. Hopelijk iemand anders wel.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan