Pc beeld naar tv opeens donkerder ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diamond

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2001
Hoiii,

ik zat gister een film van me pc op me tv te kijken (tv out-kaart) en zoals altijd werkt dat prima. Maar het geluid viel weg en meestal moet ik dan wat aan die scart friemelen en dan heb ik het geluid weer terug. Dat was ook zo alleen nu is me beeld ineens donkerder. :confused:
Ik heb me scart eruit gehaald en opnieuw erin gedaan maar het beeld blijft maar donker. Ik ken bijna niets meer zien, hoe komt dit?

Lig het aan de scart, aan de S-video kabel of iets anders??

Kijk eens of alle pooltjes van de scart plug nog allemaal even ver "naar buiten" staan.
Scartkabels staan niet om hun handelbaarheid en levensduur bekend.

Fonz

Denk dat het tijd wordt voor een nieuwe scart.
Als ze eenmaal gaan storen, komt dat terug.

Als je vaker met deze aansluiting tv kijkt, kan her raadzaam zijn om een dure (verguld metaal) kabel aan te schaffen.

Eigen ervaring.

Als de scart plug rechtstreeks op de printplaat is gesoldeerd, dan kunnen de soldeer punten gebroken zijn op de printplaat, een breuk dus.

eenvoudig op te lossen met een soldeerbout.

Ik heb een nieuwe scart gehaald maar nog steeds hetzelfde beeld, donker...

Dan ligt het blijkbaar aan de bekabeling??? :confused:

Heb je niet je videokaart een beetje losgetrokken tijdens het stoeien met de scartstekker? Maak ff je kast open en duw de videokaart (of tvkaart) even goed aan (wel terwijl de pc uit staat uiteraard)

Kan je de scart op een andere tv aansluiten, ter controle.

Hmzz vanmiddag ging ik het WEER opnieuw porberen en nu gaftie weer normaal beeld.. :eek:

Snap er niks meer van, maargoed hij doet t weer. (gewoon met me oude scart)

Soldeer punten !!!!!!!!!!!!!

Het probleem zal zich herhalen waarschijnlijk. :confused:

groet speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan