PC beeldbewerking 950 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

niek81

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2011
Hallo,

Ik ben op zoek naar een PC geschikt is voor serieuze fotobewerking, waarmee ik de komende jaren uit de voeten. Het ding moet dus zonder problemen grote bestanden in Photoshop kunnen verwerken, en daarnaast nog andere programma's kunnen draaien. Zelfbouw is geen optie, daarvoor heb ik er te weinig verstand van. Ik ben geen gamer, dus een peperdure videokaart is niet nodig. Wel moet er een 27 inch monitor op de PC aangesloten kunnen worden. Het budget ligt rond de 900 a 1000 euro inclusief Windows 7.
Mijn huidige PC heeft een werkgeheugen van 3 Gb en dat is echt te weinig. Een nieuwe PC zou 12 a 16 gb werkgeheugen moeten hebben. Misschien aan de hoge kant, maar dan zit ik tenminste weer voor een tijd goed.

Aangezien het aanbod van complete systemen nogal groot is, met zeer wisselende prijzen, hoopte ik op een goed advies.
Zelf had ik dit systeem zien staan. Het geheugen zou ik dan zelf uitbreiden naar 16 gig. Is dit een goede keuze?

Alvast bedankt.

Prima ding. Kan tot 32 Gb uitgebreid worden. Alleen die harde schijf; 5400 rpm is wat langzaam, zou er een inzetten met minimaal 7200 rpm. Wellicht SSD als je ondanks je 16 Gb nog steeds veel met de harde schijf swapt.

Ron

Ziet er goed uit, alleen heb ik niet echt goede berichten gehoord over MYCOM Levering schijnt heel laat te zijn en producten niet op voorraad.
ik zou ook even kijken bij andere webshops (als je hem via internet besteld) en zijn vaker ook goedkoper.

klikerdeklik

ongeveer de zelfde spec's als die van mycom
videokaart is zwakker maar wel sterk genoeg voor Photoshopping en CS5
er zit al 16GB werkgeheugen in

16GB is echter erg veel als je niet zwaar aan rendering en videobewerkingen doet

Laatst bewerkt:
ik heb even gekeken op www.pctopper.nl als je hem daar zelf samenstelt kom ik uit op €650 +/- alleen is het moederbord anders bij azerty is het een ASUS P8H67 B3 Revision
en pctopper is het een Asus P8H67-M LX -=Rev.3.0= ik weet niet of er veel verschil inzit maar in de prijs iigv wel
verder ben ik niet zo bekend met deze shop zag iemand anders op helpmij.nl met een link staan

Hartelijk dank voor de reacties! @Firestorm en Mark728, dit zijn toch zelfbouw pc's?

@niek
Graag gedaan

ja is zelfbouw, assemblage bij pctopper is €15,95 en bij azerty €59.- dacht ik.
maar zelf bouwen kan natuurlijk ook.

ik heb even gekeken op www.pctopper.nl als je hem daar zelf samenstelt kom ik uit op €650 +/- alleen is het moederbord anders bij azerty is het een ASUS P8H67 B3 Revision
en pctopper is het een Asus P8H67-M LX -=Rev.3.0= ik weet niet of er veel verschil inzit maar in de prijs iigv wel
verder ben ik niet zo bekend met deze shop zag iemand anders op helpmij.nl met een link staan

650 euro?
dan kies je voor een i5 systeem dat geen hyperthreading support heeft iets wat de TS wel wilt hebben
sandy bridge systeem kost al snel 700 euro ook bij pctopper.nl

als ik het zelfde systeem bij pctopper.nl samenstel dan kom ik uit op 770 euro
assemblage kosten is 15 euro krijg je 1 jaar garantie

Hartelijk dank voor de reacties! @Firestorm en Mark728, dit zijn toch zelfbouw pc's?
de pc's zijn samengesteld door ons ja maar het word gebouwd door de webshop/winkel
vandaar dat er ook assemblage kosten bij zitten

Laatst bewerkt:
dat is geen goed systeem het heeft een HKC voeding dat is vragen om problemen
en de HDD is nogal traag en hij heeft maar 4GB werk geheugen terwijl de ts 16GB wou
er moet dan ook een andere voeding in

zit nogal een verschil in prijs/kwaliteit

het verschil in prijs tussen azerty en pctopper is ongeveer 50 euro
dit komt puur door assemblage kosten de hardware compontenten zijn even duur

Laatst bewerkt:
@ firestorm

Klopt mijn fout ik had denk ik iets verkeerd gedaan, HKC voeding is idd niet zo goed maar dat had ik al aangegeven dat er wel een andere in mag.
voor lichte systemen zie ik geen problemen met die voeding.

Klopt pctopper is idd 50,- goedkoper als azerty vanwege de assemblage. onderdelen zijn idd ongeveer gelijk.
maar het is toch €50,- en wat de garantie betreft je hebt altijd 2 jaar garantie op je systeem en anders is er altijd de fabrieks garantie dus daar zou ik me geen zorgen over maken.

pctopper is ook een stuk goedkoper computer systemen http://azerty.nl/1-2812-438609/azgamesystems-z68-performance-gt.html vergelijk ik dan met http://www.pctopper.nl/index.php?dispatch=products.view&product_id=38472 is niet helemaal gelijk maar het prijsverschil is wel groot of ik zie het verkeerd haha dat kan nartuurlijk ook.

Ah, op die manier. De montagekosten had ik niet opgemerkt in het lijstje. Dat scheelt dan best wel behoorlijk, en dan met een jaar garantie..
Dat is dan meteen een goed moment om van die lelijke kast met blauwe lichten af te komen :). Zou de Cooler Master Elite 332 een goed alternatief zijn ipv het 430 type?

Thanks a million!

@Niek81

alles is mogelijk je moet gewoon kijken wat jij mooi vind mail sturen naar de shop met alle onderdelen erin vermeld dan weet je zeker dat alles compatibel is en wat het kost.

zelfs een mail sturen hoeft niet eens
azerty test het systeem en zorgt ervoor dat alles opelkaar werkt zo niet dan zullen zij jou een mail sturen dat het niet compatible is en dan komen zij met alternatieven

@firestorm

een mail sturen hoeft niet (niks moet) maar is wel makkelijk dan weet je al van ter voren of het wel of niet kan.
en azerty is niet de enige hoor die systemen test voordat hij de deur uit gaat, dan doen alle goede webshops.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan