PC/Beeldscherm valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

symbol1981

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2004
Hallo,

Ik heb een pentium 866 mhz met 300 mb intern geheugen en draai onder windows 2000,ik gebruik deze alleen om af en toe te msnen en heel soms doen de kids een spelletje.
Probleem is zodra ik de pc opnieuw opstart gaat de monitor(of de hele pc)op standby het afsluiten verloopt probleemloos maar opstarten lukt dan niet meer en moet ik hem handmatig uitzetten en opnieuw opstarten!
Ook als ik een keer webcam doe loopt hij ook heel vaak vast(kan dan de muis niet meer bewegen en moet weer opnieuw starten).
Soms ook bij spelletjes en dan heb ik het niet over grafisch zware toepassingen loopt die vast!
Ook krijg ik regelmatig de mededeling video cable connected?.
Ik heb de drivers opnieuw geinstalleerd,en ik heb gekeken of de videokaart goed in de slot zit, kabels opnieuw verbonden maar dat is allemaal prima.
Nou kan ik wel een nieuwe videokaart kopen maar dan is het wel makkelijk dat ik zeker weet dat het daaraan ligt!
Iemand een idee waar dit aan kan liggen of een soortgelijke ervaring dan hoor ik het graag.

M.v.g.

Remco Smits

Dag Remco,

Wat je omschrijft is erg lastig om achter te komen waar het probleem ligt. Het kan inderdaad je videokaart zijn, die misschien niet goed meer werkt, of niet goed in de bus geklemt zit. Tevens kan het zijn dat een connector op de kabel niet goed meer werkt of dat de kabel niet goed in de connectoren zit. Allemaal mogelijkheden. Probeer eerst het goedkoopste: Kabel, kijken of videokaart goed in de bus zit. Vervang kabel en ga dan pas over op het vervangen van je videokaart.

Succes,

Hallo

Mits dit reeds een al iets ouder beestje betreft zou ik :

De ventilatoren .... "allemaal" controleren op hun korrekte en soepele werking.

Eens een vervangingsp.supply in de betrokken p.c. monteren .

De betrokken "defekte" monitor eens "testen" op een andere pc. .... "uitsluiten mogelijke defekten van deze" .

Uiteraard zijn er geen konflikten i.v.m. de geinstalleerde software......

Maar ... indien al het voorgaande korrekt is , dan is het laatste volgens mij de enige resterende mogelijkheid.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan