pc begint te tikken en wordt traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mad Hankey

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2002
pc begint te tikken en wordt traag wanneer utorrent(was bij azureus ook al het geval).Ik heb 2 harde schijven in mijn pc en kreeg eerst een error dat schijf 1 stuk was.Ik heb deze vervangen maar de problemen kwamen terug.Heb schijf 2(ook nieuw) vervangen en nu komen de problemen weer terug.Ik weet zeker dat er geen virus in zit want heb alles dus al wel 4 keer geinstaleerd.Ook is mijn tweede harde schijf soms zoek(niet gedetecteerd)

Ik denk dat het probleem bij de aansluitingen op je moederbord ligt.
Of aan de flatcables.
Omdat je het probleem ook al met de andere schijven kijgt.

Heb je al eens een andere flatclable geprobeert?

Wat heb je aangesloten op je ide poorten?
Primary master en slave?
secundary master en slave?

Schijf met xp op master en schijf 2 op slave.Ik ben ook even met de flatcable bezig geweest en daar kan de oorzaak nog wel eens liggen killermenace.Bedankt en zal even een nieuwe halen.

killermenace zei:
Ik denk dat het probleem bij de aansluitingen op je moederbord ligt.
Of aan de flatcables.
Omdat je het probleem ook al met de andere schijven kijgt.

Heb je al eens een andere flatclable geprobeert?

Aanvulling:Kijk ook of de stekkers van de voeding op de HD nog goed klemmen,kan mede oorzaak zijn

Zet alleszins je twee hd ook op master: dus secondary master.

Ik heb de kabels aan gedrukt en hij klikt nu niet meer maar krijg nu telkens een foutmelding in utorrent van gegevensfout(cyclische redundantie controle)

Start je pc alleen eens met een hd en de rest uitpluggen zowel je tweede hd als je cdrom.

er zijn alleen problemen wanneer ik torrents heb lopen of andere zware programma`s

Ik heb utorrent verwijderd en azureus weer geinstaleerd.Het schijnt een conflict te kunnen zijn tussen andere bittorentclient en een tweede schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan