Pc behoorlijk traag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

silco

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2009
Beste leden,

Ik heb een dell 3100 en gebruik hem nu al zo'n 3 jaar. De laatste maanden merk ik dat hij behoorlijk sloom aan het worden is. Opstarten duurt een paar minuten, voordat ik echt aan het werk kan zijn er al zo'n 10 a 15 minuten voorbij. (internet, msn opstarten etc.) Een programma openen duurt ook wel even...
Ook zie ik dat ik veel te veel processen heb in Windows Taakbeheer, namelijk 60 a 65. (weet niet of het normaal is)
Wisselbestand is vaak hoog. Momenteel 768 MB en heb ik allemaal openstaan: MSN en Firefox, verder gebruik ik niks. Dus ja het begint eerlijk gezegd zwaar irritant te worden.

Nu zie ik verschillende programma's om je pc te optimaliseren etc. etc., kost wel wat. Is er een manier om mijn pc weer lekker snel te laten lopen?

Alvast vriendelijk bedankt.

Jazeker, ik defragmenteer mijn pc altijd een paar keer achterelkaar, ik gebruik ook Ccleaner en Registry Mechanic (gratis versie) maar ja ik merk er eerlijk gezegd weinig van.
Een complete scan met AVG heb ik ook gedaan van 4 a 5 uur. Dus ja... waaraan kan het liggen?

Memtest al een keer gedaan?
Alle drivers zijn op orde??
spyware scan met mBam al eens gedaan??
Niet teveel opstartende progjes?

En een nieuwe instal wil ook heeeel goed helpen.:D
Na verloop van tijd worden besturingssystemen trager...

Kun je een printje plaatsen van je processen?

Laatst bewerkt:
Ik weet niet wat het is Memtest en mBam kost dacht ik geld?
Of ik veel opstartpogjes heb kan ik niet zo 123 zeggen...vast wel een paar.
Drivers zijn wel in orde, aangezien ik m'n pc nooit heb geformatteerd. Weinig ervaring daarmee.

De screenshots.

ik heb wat progs. geprobeerd o.a Tune-up maar ja weinig verschil... en mbam vind niks.

Je taakbeheer met 65 processen vind ik alveel als ie opstart.

Een screen was gevraagd door me...

Ik weet niet wat het is Memtest en mBam kost dacht ik geld?
Of ik veel opstartpogjes heb kan ik niet zo 123 zeggen...vast wel een paar.
Drivers zijn wel in orde, aangezien ik m'n pc nooit heb geformatteerd. Weinig ervaring daarmee.

De screenshots.

kijk is ff terug.:D ^^^^

Sorry.Ff over het hoofd gezien.

Idd veel processen waarvan ik veel niet kan thuisbrengen.Je cpu gebruik is goed.
Zal waarschijnllijk veel opgestart worden bij je met allerlei Wel/niet nuttige progs.
Een blik in je msconfig(tabblad opstarten)kan wellicht het een en anderverklaren.

Daarbij blijf ik nog bij de opmerking van een instal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan