PC beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Djoekadjoeka

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2003
Ik ben een leek. Hoe kan ik mijn PC het beste beveiligen? Ik wil niet dat anderen op mijn PC kunnen kijken, of ongevraagd op mijn PC bestandjes kunnen zetten.
En wat doen ad aware en Spyware precies?

Ik heb al Norton en ik draai op Windows XP.

Ik weet niet precies welke Norton je hebt, maar om je PC goed te beveiligen heb je een virusscanner en een firewall nodig. Bijvoorbeeld Norton Antivirus en Norton Personal firewall. Het makkelijkst is om de updates op automatisch te zetten dan hoef je er niet meer naar om te kijken. Met Ad-aware kun je scannen op spyware, spyware kan informatie over welke sites je hebt bezocht naar de maker sturen. Het is dus nodig om regelmatig met Ad-Aware en Spybot S&D te scannen.

Wat bedoel je precies met niet op je computer kijken.
Een andere huisgenoot die niet bij je bestanden mag komen of ben je bang dat iemand vanaf het www je pc binnen wil gaan.

Ongevraagd bestanden op je pc zetten. weer de vraag door je huisgenoten of door iemand vanaf het www.

Je gebruikt windows xp, home of pro, in xp kun je gebruikers accounts aanmaken.
Hier kun je ook mappen beveiligen zodat een andere huisgenoot niet bij je bestanden kan komen.
De help functie van xp is hier zeer duidelijk in.

suc6.

Ik heb het over mensen van www.
Ik ben thuis de enige gebruiker namelijk.
Ik gebruik Windows XP home.

Geplaatst door Djoekadjoeka
Ik ben een leek. Hoe kan ik mijn PC het beste beveiligen? Ik wil niet dat anderen op mijn PC kunnen kijken, of ongevraagd op mijn PC bestandjes kunnen zetten.
En wat doen ad aware en Spyware precies?

Ik heb al Norton en ik draai op Windows XP.

Dmv een firewall kun je de pc beveiligen. Hardwarematig dmv een router hetzij softwarematig dmv bv Zonealarm of Outpost. Hiermee zou niemand bij jouw naar binnen moeten kunnen komen als je'm juist hebt afgesteld.

Ik heb bijna alle softwarematige firewalls gebruikt die er momenteel zijn, en als ik je zou moeten adviseren zou ik ZoneAlarm aanraden voor als je af en toe wat surft. En Outpost voor de wat meer doorgewinterde surfer. Beide zijn in gratis en betaalde versies te verkrijgen.

PS.Wat voor firewall draai je nu eiglijk? Je hebt toch wel iets neem ik aan?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan