PC Bevriest bij windows vista.

Status
Niet open voor verdere reacties.

processorjunkie

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2007
Geste mede HM-ers,

ik heb hier een Acer Aspire T671-SB7Z, deze bevriest telkens op verschillende momenten als ik windows vista probeer te installeren, soms dan kan ik de installatie afronden maar bevriest de pc bij de eerste keer opstarten.
als ik windows XP installeer heb ik hier helemaal geen last van:confused:
en werkt de pc echt prima;)

heeft iemand toevallig een idee wat dit zou kunnen zijn?

Met vriendelijke groet,

Stephan

Hallo,

heeft u windows vista legitiem.
Zoja wat is uw videokaart, proccesor,ram geheugen?

Hee,

nee ik heb zelf niet de legitieme vista cd wel een legitieme code maar heb al verschillende cd's geprobeerd waaronder ook een legitieme.
verder zit er een onboard videokaart welke weet ik niet precies meer:confused:
processor is een: Pentium D 915 2.8 GHZ
er ligt 2 X 512 Mb werkgeheugen in.

nou heb ik windows xp gister geinstalleerd, wou ik vandaag de drivers installeren en toen ik bij de driver van de geluidskaart kwam bevroor de pc.
dus heb ik de geluidskaart uitgezet in de bios en de vista installatie maar weer geprobeert.
toen bevroor de pc weer toen ie klaar was met installeren:mad:
heb ik hem opnieuw opgestart en toen kwam ik alweer verder alleen nu bevroor hij toen hij het bureaublad wou voorbereiden.
toen heb ik daarna nog veel vergeefse pogingen geprobeerd met hetzelfde resultaat.
al merkte ik dat bij de laatste 2 keren het beeld afentoe weg viel of begon te flikkeren zelf bij het POST scherm.

dus ik dacht eraan misschien is de videokaart die onboard zit wel gewoon kapot?:confused:

Groeten Stephan

Laatst bewerkt:
hallo,

Ik weet de minimale vereisten niet uit mijn hoofd maar waarschijnlijk is uw hardware niet compatible met windows vista...
welke videokaart heeft u. Heeft u de nieuwste drivers wel geinstalleert(dus niet die van de bijgeleverde software cd).

Hee,

Nou ik weet de minimale vereisten wel uit mijn hoofd en dit systeem is zeker compitabel,
en om het verhaal nog even leuker te maken hoort er op deze pc standaard vista te zitten:p
dus helaas,
ja een of ander onboard flutding Radeon Xpress 1200 als ik me niet vergis.
en wat betreft de drivers, de pc bevriest bij de eerste keer opstarten al na installatie dus drivers kan ik moeilijk installeren.

Groeten Stephan

Dus u start de pc op en dan bevriest windows. Probeer eens windows in veilige modus te starten met de knop F8 direct na het indrukken van de knop.

Mvg codGmer.

heb ik ookal geprobeert maar dit heeft hetzelfde resultaat.

Groeten Stephan

Laatst bewerkt:
ik heb besloten dat ik een nieuw mnoederbord in de pc leg wnat ik denk dat dit bord jammer genoeg kapot is;)

deze kan dus op slot.

Groeten Stephan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan