PC bevriest regelmatig :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

coenraad

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 nov 2006
Beste helpers,

Heb een probleem met een van mijn pc’s, en wel het volgende.
Blijft om de haverklap vastlopen, dus echt bevriezen.

Systeem beknopt:

AMD Athlon dualcore 7550 2,5Ghz. 64Bit
Biostar mobo: N61PC-M2S
RAM: 2Gb.
Video onboard: NVIDIA GeForce 6150SE nForce 430
2 maal HDD: ST340083 2AS SCSI Disk Device (400,09 GB) -- drive 1, s/n 4NF1E2SS, SMART Status: Healthy
WDC WD25 00KS-00MJB0 SCSI Disk Device (250,06 GB) -- drive 0, s/n WD-WMANK1031141, SMART Status: Healthy
Dualboot, XP en 7

Dit gebeurd me met name als ik met windows 7 werk.
Heb er een systemfan bijgezet, ofschoon de temperaturen heel normaal zijn.
Alhoewel de HDD’s nogal warm werden, die zitten hooguit een cm. uit elkaar, vandaar een extra systeemfan.
Systeem “ontstoft”
Processor/koelblok voorzien van nieuwe geleidingspasta.
Voeding is ruim voldoende.

4 Soorten antimalwareprogamma’s gebruikt, complete scan.
2 Verschillende antivirusscanners toegepast (en nee, er draaien geen 2 progamma’s gelijk van dit soort ).
HDD’s gecontroleerd.
Memtest gedraaid.
Na een harde reset, stelt hij dus voor om het systeem te herstellen, wat natuurlijk allang gebeurd is.

Wat zie ik over het hoofd ?

PS. Het toeval wil, dat hij nu dus gewoon zijn werk blijft doen.

Inderdaad, geen BSOD.
Niets reageerd ergens meer op.

en bij het herstarten van je systeem krijg je een melding van windows met de beschrijving van de fout want nu is het een beetje gokken wat het zou kunnen wezen

ik zie dat je dualboot hebt wat heb je eerst geinstaleerd ?

Laatst bewerkt:
Het is inderdaad een beetje gokken, er wordt geen enkele beschrijving weergegeven, hooguit een suggestie om het systeem te herstellen.
Reeds een paar keer gedaan natuurlijk, maar mocht niet baten.
Uiteraard eerst XP geïnstalleerd.

In de logboeken komen wel herhaaldelijk fouten met live mail en LogmeinHamachi naar boven.
De laatste heb ik er inmiddels vanaf gehaald.

Wellicht moest ik live mail er ook maar eens vanaf halen.

is alles van LogmeIn verwijderd soms blijven er dll's staan voor oa VPN enzo probeer eens te scannen met cc cleaner mijn ervaringen met dual boot met gewoon xp zijn niet zo heel goed gewees ik heb toen de x64 gebruikt en dit ging al heel wat beter maar eerst bekijken we het eens van logmein

Ccleaner behoord tot de standaard progamma's die dus eenmaal per dag de boel opschoond zover als mogelijk.
De problemen die ik in het verleden wel eens heb gehad met XP en 7 werden veroorzaakt door Acronis True image. Sinds versie 11.0 is dit verleden tijd.
Van Logmein heb ik alleen Hamachi verwijderd, daar Logmein het eerste probleem nog moet geven en gebruik het zo ong. 5 jaar.
Heb een paar goede kennisen in een ver buitenland er zeer goede diensten mee geleverd.
Niet dat ik het niet wil verwijderen, geen enkel probleem heb het zo weer geregeld.
Heb het ook op een andere computer staan.

ja het blijft mij ook gokken hoor heb dat ook al eens ergens tegen gekomen weet alleen niet meer hoe ik dit heb opgelost ga effe opzoeken in mijn databank met wat geluk staat het er in

Ben nu bezig met een stresstest op alle onderdelen, eens kijken wat het resultaat is.

Heb een snelle stresstest verricht, waarbij er geen enkele hardwarefout werd geconstateerd.
Ben nu de HDD's en de temperaturen zwaar aan het belasten, ziet er vooralsnog goed uit.

Hetzelfde als je naar de tandarts gaat is de kiespijn over.
Zet de vraag voorlopig op opgelost.
Bedankt voor het meedenken:)

tja inderdaad succes nog verder als ik met een idee kom zal ik hem zeker posten

ik heb het ook vaak voor dat mijn pc bevriest met windows 7 64bit
Dit heeft meestal te maken met je ram geheugen.
Als je pc in 1 keer veel ram aanvraagt dan bevriest windows(kan tot 7min duren) tot dat alles is uitgevoerd.
Daarna kan je normaal weer alles gewoon doen op je computer.

Hoe je het kan verkomen weet ik ook nog niet maar ik blijf ook zoeken.

@punkerbruin, mijn problemen behoren inmiddels tot het verleden.

Ik had natuurlijk de oplossing willen posten, maar bij deze.
Eenvoudigweg een nieuwe installatie met de progamma's die ik er evt. van verdacht welke de problemen veroorzaakten.
Loopt weer als een zonnetje.

De symtonen die jij beschrijft, ken ik ook, dan wordt je scherm wazig en inderdaad na 2 minuten hersteld hij zich.
Toch bedankt voor je antwoord:)

Toch nog even de echte oplossing.

Na het opnieuw installeren (dualboot) begon het enige dagen dagen later opnieuw.
Daar ik 2 HDD'S nogal dicht op elkaar heb zitten (ruimtegebrek in de kast) heb ik er een van de stroom afgehaald, daar het dermate heet werd dat ze niet meer aan te raken waren.
Dus je begrijpt een warmteprobleem.
Case closed:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan