PC 'bevriest'

Status
Niet open voor verdere reacties.

lafra002

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2004
Ik wist helaas niet of mijn vraag nu ergens anders gepost moest worden, dus dan maar hier, aangezien het een combinatie van hardware/software is.

Een jaar geleden heb ik al gepost op dit forum over het probleem, het is echter nu weer teruggekomen.

Als ik m'n pc opstart, wil het wel (vaak) eens gebeuren dat na ong. 10 min m'n pc 'bevriest'. Niks werkt dan meer, zelfs de muis staat stil, toetsenbord reageert nergens meer op, zelfs NumLock lampje gaat niet meer aan/uit.

De forumleden van Helpmij.nl hebben verschillende suggesties gedaan, echter tot een oplossing kwam het niet. Totdat het probleem opeens achterwege bleef, in plaats daarvan kreeg ik na opstart na ong 10 min. de foutmelding:

RTL

Unable to start driver for HPZipm12.exe

Ik heb dit altijd maar weggeklikt, aangezien ik ook bij Hewlett-Packard niet verder kwam.

Maar sinds kort (2 dagen) merkte ik op dat de foutmelding zich niet meer liet zien. Ik blij, dacht ik, want nu zijn de 'freezes' weer terug :confused:

Zou mijn probleem iets met mn HP printer/scanner te maken kunnen hebben? Wat moet ik doen?

Je zou kunnen proberen de scanner te verwijderen, en ook de software de deinstaleren, vervolgens je pc opnieuw opstarten en kijken of het probleem dan wegblijft.

Ook al eens gecontroleerd op virussen en/of spyware ?

Groeten Oossie

Jep ik denk dat ik dit inderdaad maar eens ga doen. Van virussen en spyware kan geen sprake zijn, ik heb Spybot en Bazooka + Norton Antivirus. Ik scan zeker eens in de 3 dagen.

Dat brengt me op een andere vraag, misschien moet ik daarvoor een nieuw topic openen.

Als ik scan met Spybot, blijf het 'probleem' DSO Exploit zich herhalen, elke keer opnieuw. Ik weet dat het een lek in IE is, en ik heb zelfs een patch (niet van Microsoft) gedownload die het zou verhelpen.

Dit heeft echter niet geholpen. Kan het kwaad, of moet ik er wat aan doen, want anders exclude ik 'm gewoon in Spybot.

Die DSO exploit kan geen kwaad, dit is een bug in spybot, heb je ook al eens gescand met adaware?

persoonlijk vind ik die beter

www.lavasoft.de

Groeten Oossie

Ik heb het nog steeds (Ad-Aware) maar in een eerder topic werd gezegd dat de HPZipm12.exe error waarschijnlijk door Ad-Aware kwam, dus sindsdien heb ik er niet meer mee gescand, mede ook omdat een aantal programma's telkens dan niet meer werkten.

Ik heb vandaag geen 'freeze' gehad, maar weer de error, beter dat dan een freeze.

We wachten wel af.

Thnx voor de help anyway :thumb:

Graag gedaan, en als programmas niet meer werken nadat je een ad-aware scan hebt gedaan, gebruik je toch programmas die spyware bevatten. Welke programmas waren dat?

Groeten Oossie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan