pc bij FC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scratch

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2007
hallo,
wie kan voor mij even een goede Game-pc samenstellen op www.frieslandcomputers.nl
waarom FC, nou gewoon, het budget is 1550 euro,

dus wie een goede game-pc heeft samengesteld met een gave kast mag mij wel even een mailtje sturen met als bijlage een screenshot van je samengestelde pc. mijn email adress is: Timvth@hotmail.com

@ hrdstyl3r

Je bent de koeling vergeten. En een kaart met waterkoelblok brengt aardig wat kosten met zich mee. Paarhonderd euro om je systeem in zijn geheel te waterkoelen is geen uitzondering.

had ik er ook onder gezegd ja..
hij kan beter ergns een gewone kaart kopen..
of die 8500gt bij die shop..

maar processor is al gekoeld en er zit een extra fan in de Behuizing dus dat zit wel goed..

grtz

@Hrdstyl3r,

Graag de volgende keer je afbeelding niet zo groot plaatsen of klikbaar maken. Klik op je eigen bericht op "Aanpassen" om te kijken hoe ik dat gedaan heb.

pc

hey, bedankt allemaal voor de reacties.

maar waarom heb je in je lijstje voor een quad-core gekozen, in games zijn de dual-core's de laatste tijd wel sneller. ik neem toch geen quad-core aangezien er toch nog geen proggrama's zijn die dat ondersteunen.

ik ga zowiezo even FC mailen om te vragen of ze ook aan een gewone GTX of GTS 640mb kunnen komen. anders word het denk ik de 8800gt aangezien die beter is al de gts 320mb en iets slechter als de gts 640 mb.

greetzz

- ASUS Commando s775 2xPCIe >> €207,00
- INTEL Core2 Quad Q6600 2400MHz LGA775 >> €220,00
- 2 x WD 320 GB 7200rpm SATA30016MB WD3200KS Caviar SE16 >> €156,00
- 2 x Asus GeForce 8800GT 512MB DDR3 256-bit DDR3 256bit >> €526,00
- Corsair 2048MB TWIN2X2048-6400C4 >> €79,00
- Cooler Master PSU Real Power 850W >> €188,00
- Cooler Master Centurion 5 Tower Case >> €58,00

Totaal excl btw: €1.205,04
Verder winkelen >> Totaal incl btw: €1.434,00

Heeft nog wel DVD/CD + koeling nodig, maar ik denk dat je hier een leuker systeem aan hebt voor rond de 1500€ dan hierboven genoemd. 2 x 8800 GT in Sli ipv het duurste moederbord met maar 1 kaart is zeker een optie die het waard is te overwegen.

Laatst bewerkt:
- ASUS Commando s775 2xPCIe >> €207,00
- INTEL Core2 Quad Q6600 2400MHz LGA775 >> €220,00
- 2 x WD 320 GB 7200rpm SATA30016MB WD3200KS Caviar SE16 >> €156,00
- 2 x Asus GeForce 8800GT 512MB DDR3 256-bit DDR3 256bit >> €526,00
- Corsair 2048MB TWIN2X2048-6400C4 >> €79,00
- Cooler Master PSU Real Power 850W >> €188,00
- Cooler Master Centurion 5 Tower Case >> €58,00

Totaal excl btw: €1.205,04
Verder winkelen >> Totaal incl btw: €1.434,00

Heeft nog wel DVD/CD + koeling nodig, maar ik denk dat je hier een leuker systeem aan hebt voor rond de 1500€ dan hierboven genoemd. 2 x 8800 GT in Sli ipv het duurste moederbord met maar 1 kaart is zeker een optie die het waard is te overwegen.

hey
bedankt voor je reactie:D, dat ziet er goed uit maar waarom wil toch iedereen een quad-core? kun je het goed merken dat ze met gewoon internet/office/etc gebruik sneller zijn dan een dualcore? en wat is eigenlijk sneller 2x 8800gt of 1x 8800gts 640mb?

en ik ben opzich ook geen 640GB aan opslag nodig aangezien ik ook nog 500gb extern heb.

dus waarom nou een quad-core?????
gr tim

hey
bedankt voor je reactie:D, dat ziet er goed uit maar waarom wil toch iedereen een quad-core? kun je het goed merken dat ze met gewoon internet/office/etc gebruik sneller zijn dan een dualcore?

dus waarom nou een quad-core?????
gr tim
tja, wat moet je er op zeggen. Waarom wilde iedereen een dual-core toen ze uitkwamen en er ook nog niet 100% ondersteuning was. The need for speed :D zullen we maar zeggen. Quad-core is misschien niet nodig, maar uiteindelijk zal het de dual-core's gaan overheersen. Waarom zou je bij de aankoop dat kleine prijsverschil bezuinigen als je er zeer waarschijnlijk weer de "technische levensduur" van je PC mee verlengt. Als je later erachter komt dat je toch een quad-core beter af was geweest, dan is je dual-core moeilijk te verkopen en verdien je dat prijsverschil niet terug.

en ik ben opzich ook geen 640GB aan opslag nodig aangezien ik ook nog 500gb extern heb.
Het gaat niet zozeer om de opslag dat ik kies voor 2 harddisken. Het gaat om de mogelijkheid van RAID 0, waarvoor je minimaal 2 harddisken nodig hebt. RAID 0 is performance. 2 x 74 GB WD raptors (10.000 rpm) in RAID 0 is superperformance, maar veel duurder dan 2 x 320 GB (7200 rpm) die voor thuisgebruik goed genoeg zijn.

en wat is eigenlijk sneller 2x 8800gt of 1x 8800gts 640mb?
Volgens mij is 1 x 8800 GT al beter dan de GTS. 2 x 8800 GT zal ook sneller zijn dan 1 x GTX ;)

neem ook een andere processor koeler die van intel zijn niet zo ultra goed vind ik persoonlijk.

tja, wat moet je er op zeggen. Waarom wilde iedereen een dual-core toen ze uitkwamen en er ook nog niet 100% ondersteuning was. The need for speed :D zullen we maar zeggen. Quad-core is misschien niet nodig, maar uiteindelijk zal het de dual-core's gaan overheersen. Waarom zou je bij de aankoop dat kleine prijsverschil bezuinigen als je er zeer waarschijnlijk weer de "technische levensduur" van je PC mee verlengt. Als je later erachter komt dat je toch een quad-core beter af was geweest, dan is je dual-core moeilijk te verkopen en verdien je dat prijsverschil niet terug.

Het gaat niet zozeer om de opslag dat ik kies voor 2 harddisken. Het gaat om de mogelijkheid van RAID 0, waarvoor je minimaal 2 harddisken nodig hebt. RAID 0 is performance. 2 x 74 GB WD raptors (10.000 rpm) in RAID 0 is superperformance, maar veel duurder dan 2 x 320 GB (7200 rpm) die voor thuisgebruik goed genoeg zijn.

Volgens mij is 1 x 8800 GT al beter dan de GTS. 2 x 8800 GT zal ook sneller zijn dan 1 x GTX ;)

ik ga denk ik toch niet sli doen want de meeste spellen ondersteunen dat toch niet. voor het geld van de 2e videokaart koop ik een goede quad-core, ook denk ik dat ik een goed moederbord neem met 4 of 6 GB geheugen. maar dan moet ik ook vista gaan draaien.
ook neem ik idd een goede processor koeler want de stock koelers koelen niet zo goed en ook zien ze er niet mooi uit dus een mooie zalmen koeler met ledjes is wel mooi:)
maar een hoeveel watt voeding moet ik nemen voor de 8800gt, quad-core, goed moederbord 6GB geheugen en de koelers en neon??

gr tim,

wie nog een goede configuratie weet bij www.frieslandcomputers.nl moet het maar even melden:D:D

Beetje onzinnig om 6gb geheugen te nemen, dat wordt alleen ondersteund door Vista 64 bits en anders echt niet, dus zonde van je geld!

Max 4Gb bij Vista 32 bit, meer dan genoeg, zelfs dat wordt niet volledig ondersteund....

ik ga denk ik toch niet sli doen want de meeste spellen ondersteunen dat toch niet.
Geen enkel nieuw spel komt uit zonder Sli ondersteuning. Sli wordt juist wel heel goed ondersteund.

Gamelijstje waarbij SLi door de drivers van nvidia automatisch ondersteund worden. Is te lang om in een post te plakken want het zijn er honderden.

voor het geld van de 2e videokaart koop ik een goede quad-core
Wat is er slecht aan de Q6600

ook denk ik dat ik een goed moederbord neem
Het moederbord wat ik aangeef is ook een heel goed moederbord, alleen 100€ goedkoper.

maar een hoeveel watt voeding moet ik nemen voor de 8800gt, quad-core, goed moederbord 6GB geheugen en de koelers en neon??
http://www.extreme.outervision.com/psucalculator.jsp

en voor de rest ben ik het eens met mrmusic.

Laatst bewerkt:
hey,

jah er is nix mis met de Q6600 heb 'm z elf ook :thumb:

Ik geloof jullie graag dat hij goed is en dat is hij ook.
maar nu wil ik graag weten welke voeding, en hoeveel watt jullie zouden gebruiken voor een sli opstelling van de 8800gt, en de quad-core, neon, koelers.

greez tim

Die Zalman 600 watt is voldoende :thumb: die ik aangaf

Laatst bewerkt:
Die Zalman 600 watt is voldoende :thumb: die ik aangaf

hey, even misschien een domme vraag: Gaat een 8800gt call of duty4 in een resolutie van 1680x1050 alles op High het goed draaien? ik zou graag ook directX 10 willen gaan draaien met spelletjes maar dan moet ik dus ook vista als os hebben. maar geeft vista nog steeds problemen met Games?? en is dan 4GB geheugen genoeg?

greetz tim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan