pc bijplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucmertens

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2000
Ik heb een SMC hardware router met 2 werkende Pc 's op.Nu heb ik nog een pc staan met netwerkkaart en ik heb op de router nog 2 ingangen over, maar het lukt me niet om bij in het netwerk te komen staan !!Wat moet ik doen ???Alle pc hebben Xp en de provider is telenet met kabelmodem .

De 2 andere pc 's werken toch al op deze router !!Maar een ip adres heb ik niet hoe geraak ik daaraan ???

Die krijgt de pc normaal gesproken van de router.

Welk ipadres krijgt de pc die niet werkt (start, uitvoeren, cmd intypen en op OK drukken en in het dosboxje ipconfig /all intypen en op enter drukken)

Er komt dan geen ip nummer maar gewoon telkens
documents en settings pc op ????

bijlage :
Host naam 05c2u6
Prim DNS
Knooppunttype onbekend
Ip routering ingeschakeld ja
Wins proxy ingeschakeld ja
Fysiek addres 02-00-4c-4f-4f-50
DHCP ingeschakeld ja
auto config ingeschakeld ja
auto IP adres 169.254.25.129
subnetmasker 255.255.0.0

Weet je zeker dat de kabel goed is? Pak eens een andere kabel of gebruik de huidige kabel in een poort van een andere pc die wel werkt

Aan de kabel kan het niet liggen ik heb deze verwisseld en dan gaan de andere pc 's wel !!

als pc een ipadres heeft die met 169.254 begint betekent het dat de pc wel met dhcp ingesteld is maar geen dhpc server heeft kunnen vinden,probeer eerst ipconfig /renew, en daarna ipconfig /all als pc nog steeds zelfde ip adres heeft betekent dat hij geen dhpc server(vaak de router) kan vinden
dus als de andere 2 pc wel in het netwerkzitten zou het an de kabel of de routerpoort moeten liggen

Laatst bewerkt:
Bij aparaatbeheer staat er wel een geel vraagteken bij de ethernet controller kan dat het probleem zijn en wat betekend dit eigenlijk??Is dit de netwerkkaart of de drivers van de kaart ??

Dat betekend dat de netwerkkaart niet goed geinstalleerd is. Op de kaart kijken welk merk het is en dan de driver downloaden en installeren.

Waar kan ik dat zien welke kaart erinzit of moet ik ze er daar voor uitvijzen??En dan de drivers opzoeken met google ??

Is het een pci kaart of zit deze op het moederbord zelf?

En uitvijzen? Belgisch woord?

Onderaan de pc aparte kaart ???

eruitvijzen....vijssies lossmaaiken en eruitpleuren !!!!

Geplaatst door lucmertens
Onderaan de pc aparte kaart ???

eruitvijzen....vijssies lossmaaiken en eruitpleuren !!!!

Zeg dan gewoon losschroeven. Dan begrijpen de nederlanders het ook ;)

Maar dat zou je kunnen doen of de tool van gerard gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan