Pc blijft afslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

JurgenP

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2007
Berichten
7
als ik mijn pc opstart is er niks aan de hand maar dan ineens als hij al een tijdje aan staat ( kan ook pas 2 minuten zijn ) krijg ik ineens een blauw scherm met wat text, maar dan start hij meteen op nieuw op.. dan als hij eenmaal weer eens opgestart krijg ik het foutenrapport te zien.. toen ben ik daarin gaan kijken waardoor het kwam, dit gaf het weer:
D:\DOCUME~1\Jurgen\LOCALS~1\Temp\WER11fc.dir00\Mini110607-04.dmp
D:\DOCUME~1\Jurgen\LOCALS~1\Temp\WER11fc.dir00\sysdata.xml

Zoiets krijg ik elke keer te zien als hij afslaat, alleen zijn die cijfers en letters achter dat WER elke keer weer anders?
wat kan het zijn?

ps: als ik ga kijken op die locatie staat die WER map er helemaal niet
 
Laatst bewerkt:
Zet dat automatisch opnieuw opstarten even af... dan krijg je een blauw scherm met [mogelijk] de echte reden waarom het systeem hangt...

Rechtsklikken op Deze Computer - eigenschappen - geavanceerd - opstart-en herstelinstellingen - vinkje weghalen voor: "De computer automatisch opnieuw opstarten".

De info die je nu gaf vertelt alleen dat er een "minidump" is gedaan.....
 
Zet dat automatisch opnieuw opstarten even af... dan krijg je een blauw scherm met [mogelijk] de echte reden waarom het systeem hangt...

Rechtsklikken op Deze Computer - eigenschappen - geavanceerd - opstart-en herstelinstellingen - vinkje weghalen voor: "De computer automatisch opnieuw opstarten".

De info die je nu gaf vertelt alleen dat er een "minidump" is gedaan.....

Heb ik gedaan,, nou moet ik alleen wachten tot hij weer uitvalt,

Pasje zei:
Hoeveel geheugenreepjes zitten er in de machine ?

niet zoveel verstand van wat er allemaal in de pc zit
zal ik even aan me pa moeten vragen die snapt er wat meer van
 
Een mogelijke oorzaak zou n.l. een defect geheugenreepje kunnen zijn.
 
Maar het kan even zo goed een CPU koeler zijn die vol met stof zit....
 
Ok alvast bedankt voor de antwoorden

weet niet of het helpt.. maar ik zal me pa er wel eens even naar laten kijken
dan zal ik er waarschijnlijk wel achterkomen
het heeft in ieder geval niks te maken met de bestanden want na een format bleef hij het nog steeds doen

greetz
jurgen
 
Download [als dat lukt] Everest eens hier: http://www.majorgeeks.com/download4181.html

en kijk hoe hoog de CPU temperatuur is [onder "computer"-> sensors]

en of de voedingsspanningen kloppen [+12 volt, + 5 Volt], want het zou ook een kwakkelende voeding kunnen zijn........

Maar "stof" of een moeilijk draaiende ventilator op de CPU lijkt meer voor de hand te liggen......
 
heb het gedownload, werkt ook

eens even kijken.. de CPU temp is nou 49Graden Celsius
en bij spanningswaarde .. 2 driehoekjes met een stroomtekentje erin
de 1e is +5 V en de 2e is +12 V

greetz
jurgen
 
49 dat gaat nog... boven de 70 wordt het tricky....

Achter die +5 en + 12 staan ook getallen...

+5 + 4.92
+12 +11.80

of zoiets.... klopt dat een beetje?

Maar... nog geen blauw scherm?
 
Laatst bewerkt:
want na een format bleef hij het nog steeds doen
Na een schone herinstallatie van XP moet je ook de drivers voor je moederbord opnieuw installeren. Die staan op een aparte CD die je bij de PC hebt gekregen.

Als je nog steeds geen blauw scherm hebt gekregen, ga dan eens via Start naar Configuratiescherm en klik op Systeembeheer. Klik vervolgens op Logboeken en kijk daarna in Systeem. Zoek een regel op met een foutmelding, er staat een rood icoontje voor zo'n regel. Dubbelklik er op en geef in je antwoord de tekst weer, die in het venster Beschrijving staat.

NB: kun je je herinneen, of je (vlak) voordat het probleem begon, nieuwe hardware en/of belangrijke software op je PC hebt geinstalleerd?
 
Laatst bewerkt:
ik heb ook idd die drivers geinstalleerd enzo,
gister avond ff pc van binnen schoon gemaakt en tot nu toe geen blauw scherm
en.. het laatste wat ik aan me pc heb toegevoegd is een hardeschijf ,
maar pas veel later begon het probleem


De foutcode: Foutcode; 000000c2, parameter1: 00000007, parameter2: 00000cd4, parameter3: 021b0006, parameter4: 81af17c8
 
Laatst bewerkt:
het laatste wat ik aan me pc heb toegevoegd is een hardeschijf, maar pas veel later begon het probleem
Afhankelijk van de configuratie lukt het XP soms een noodoplossing te gebruiken voor een ontbrekend of onjuist stuurprogramma. Dat gaat soms maar even goed en dan geeft het systeem alsnog een STOP-fout.
De foutcode: Foutcode; 000000c2
Oorspronkelijk een "Windows 2000 STOP message. It indicates an internal error in a port driver."

Wat voor HD heb je ingebouwd, IDE, SATA, SATA II, moest er soms eigenlijk een Sata/Raid-controller geinstalleerd worden (ook al was je helemaal niet van plan een Sata/Raid-array in te stellen)? In welke modus staat de HD in de BIOS en is dat juist?
 
Net viel hij 2x uit in 1 minuut

stond bij het blauwe scherm : Bad_Pool_Caller
 
Dat wordt een hele zoekerij... er is iets aan de hand met een device driver, maar welke?
Het kan ook zo zijn dat twee "apparaten" hetzelfde IRQ nummer hebben gekregen.....
 
Download eens driver magican. Dit progje kijkt welke drivers niet van windows afkomstig zijn, dus die je zelf geinstalleerd hebt, en vervolgens kun je het programma laten zoeken naar nieuwere versies op internet. Reuze handig.

grts
 
ik had het gedownload maar hij zei dat je moest registreren voor te updaten
maar dan moet je er ook nog eens voor gaan betalen :confused:
 
JurgenP,

erg veel gevallen van die melding zijn terug te voeren naar een (gedeeltelijk) defect geheugen. Test het geheugen eens een paar uur met de tool memtest. Ik zou er wel wat op in willen zetten dat je errors gaat krijgen. Als het geheugen goed blijkt te zijn, dan denk ik dat het tijd wordt voor andere stappen.

Reden dat ik denk dat het geen probleem met een driver is, is het feit dat de melding random komt en random meldingen zijn in ieder geval een typisch verschijnsel van defect geheugen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan