PC blijft crashen

• Onderwerp starter Onderwerp starter friz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

friz

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2004
Hi,

Mijn pc blijft maar crashen, meestal bij het spelen van games, maar soms ook bij het bekijken van video.
Ik heb reeds alle tips geprobeerd vanop http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=149338
In mijn bios heb ik advanced mode al op normaal, auto en turbo gezet, maar het blijft zich voordoen.

Mijn configuratie:
Win2000 Pro service pack4
Asus P4C800 moederbord
P4 2.8c (hyperthreading, 800mhz FSB) aan 2.9Ghz
2x 512mb corsair geheugen
Creative Audigy 2 ZS geluidskaart
Radeon 9000 (128MB DDR) videokaart

Iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn??:confused:

Thx

Staat er bij configuratiescherm->systeembeheer->logboeken meer informatie?

hmm, die functie kende ik nog niet :)

Ik heb de Engelstalige versie van Win2000Pro

Onder application log:
Enige zeer regelmatige foutmelding: True vector service
TrueVector engine: File "C:\WINNT\Internet Logs\CHRIS.ldb" was corrupt and has been copied to "C:\WINNT\Internet Logs\xDB6.tmp". File "C:\WINNT\Internet Logs\CHRIS.ldb" was corrupt and has been deleted.

Onder System log:
Enige zeer regelmatige foutmelding IPNATHLP
The DNS proxy agent encountered an error while obtaining the local list of name-resolution servers. Some DNS or WINS servers may be inaccessible to clients on the local network. The data is the error code.

Maar deze laatste zal wel meer te maken hebben met mijn internetverbinding die veel verloren gaat

Andere foutmeldingen komen niet voor

Hi, weet ik. Maar als ik games speel ed zet ik die altijd af. Dus ik betwijfel ten zeerste dat de crashes daaraan te wijten zijn.
:confused:

Voor zover ik weet is alles in orde daar.
Het probleem doet zich enkel voor in Full Screen mode, dus bij games en films :confused:

dan zal het wel aan je videokaart liggen

download de nieuwste drivers voor je videokaart

Hi,

ik heb reeds de laatste drivers voor mijn videokaart gedownload van Sapphire en van ATI. Het probleem blijft echter :(

Hi Joter,

bedankt voor alle tips. Maar het probleem blijft zich voordoen, ook met de Omega drivers :confused:

Hi,

ik krijg geen enkele melding. Alles loopt gewoon vast (beeld blijft in frame hangen, geluid geknars en gekraak) en dan kan ik enkel nog resetten.

Hoe hoog lopen de temperaturen van je systeem op?

Hi,

ik heb een 400w voeding
Moederbord temp +/- 30°
Processor temp +/- 48°

Deze tempn heb ik echter nog niet gestest tijdens het spelen van games

Hmmm dat is op zich wel redelijk aan de hoge kant voor een computer in rust. Je zou kunnen proberen of je er met de kast open nog steeds (evenveel) last van hebt.
Verder natuurlijk even check of al je fans werken en je kan je airflow verbeteren door je bedrading goed weg te werken is de kast.

En je kunt natuurlijk ook even (voorzichtig natuurlijk ;) ) voelen of je CPU, GPU of geheugen erg warm zijn nadat je compu is vastgelopen...

Succes

Wat voor videokaart gebruik je?

Je weet zeker dat je geen virussen hebt?
En ook geen spyware?

Hi,

Ik heb een Sapphire Radeon 9000 (128mb)
Zie eerste berichtje voor mijn configuratie.
Mijn pc wordt heel regelmatig gecontroleerd op Spyware en virussen en is dus compleet vrij van die rommel :)

Da weef: het is inderdaad nogal een rommelboeltje in mijn kast wat betreft kabels. De temperatuur die ik doorgaf was wel niet bij volledige rust (CPU +/- 40°)
Momenteel heb ik één of ander wit product 400W voeding die redelijk wat kabaal maakt. Ik ga me een Zalman 400W aanschaffen (buiten de lekstroom van 40W een goede en vooral stille voeding) Misschien moet ik opteren voor een 2de koeling. Maar of het probleem daar ligt??
Ik heb al redelijk wat messageboards afgelezen en er blijken heel wat problemen te zijn tussen Radeon kaarten en ASUS moederborden. Maar na het testen van al die verschillende drivers had ik natuurlijk gehoopt dat het probleem over zou zijn :confused:
Anyway, ik zal het eens proberen na wat orde te brengen in de kablage en met open kast.

Bij deze wil ik dan ook iedereen bedanken voor de hulp en tips.
Elke andere tip is nog steeds welkom.

zou je niet eerst je harde schijf formatteren. Voordat je
iets nieuws koopt??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan