PC blijft hangen bij Dayz Standalone

Status
Niet open voor verdere reacties.

BlueFox950

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2009
Berichten
109
Hallo Allemaal

Ik heb nu al enige tijd last van een probleem met de Dayz standalone, wanneer ik het spel een tijdje speel (hoewel het niet altijd gebeurd) blijft hij op een gegeven moment hangen (monitor gaat naar standby, het geluid gaat nog even door totdat dat ook helemaal ophoudt)

Ik heb dit probleem alleen bij 1 ander spel gehad en dat was Arma 2 (met de dayz mod), zou dit een probleem kunnen zijn met oververhitting? Beide spellen zijn blijkbaar redelijk zwaar voor mijn pc, aangezien de pc nogal wat geluid maakt als ik deze spellen speel. Daarentegen speel ik geregeld andere (gelijkwaardige) spellen waarbij ik dit probleem nooit heb (ondanks het 'lawaai' van mijn pc wat bij sommige andere spellen ook wel is gebeurd).

Weet niet of het voor dit probleem uitmaakt, maar dit zijn mijn specs:

Intel core I5 2500
AMD Radeon HD 6950 (1GB VRAM)
4GB RAM

Ik heb geloof ik een cooler bij mijn moederbord zitten en verder nog twee coolers in de behuizing, met het programma HWMonitor had ik nog even naar de temperatuur gekeken van de verschillende onderdelen (vlak nadat ik mijn pc opnieuw opgestart had) en dat schommelt zo tussen de 50 en 60 graden celcius voor mijn processor en tussen de 40 en 60 voor mijn moederbord.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen
 
de tempraturen zijn een tikje aan de hoge kant, maar nog lang geen probleem, je kunt sowieso even kijken of je pc erg stoffig is, en in dat geval even stofzuigen in de pc.


draai je de game enkel of staan er ondertussen meer programma's aan?
 
Ik draai dan alleen de game zelf, maar het stofzuigen van mijn pc had ik nog niet aan gedacht.. goed idee! Dat ga ik zeker proberen

Ik heb overigens net even gekeken naar de temperatuur tijdens het spelen, en die loopt toch soms wel tegen de 90graden aan, zou dit echt stof kunnen zijn? Of doet mijn ventilator het gewoon niet goed genoeg?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dat is inderdaad te hoog. en dat kan wel degenlijk met stof te maken heben
 
Ik zou DIRECT stoppen met spelen van spellen die maken dat je pc 90 C wordt!!!!

En ik zeg dit uit ervaring, lang geleden wist ik dit ook nog niet, en t koste me dus een
600 euro kostende videokaart toen!! (kwam omdat de fan van de videokaart geheel
verstopt zat met stof).
Dus, 90 C, of zelfs 10 C daaronder maakt gewoon dat je je pc kapot aan het maken bent,
onherroepelijk gaat er zo wat kapot! Het is maar dat je t weet nu, zodat je dadelijk niet
verbaads bent wanneer het gebeurt.

over je temps verlagen, schoonmaken is inderdaad een eerste vereiste.
Zuig de kast goed uit en controleer ALLE fans, dus ook die op moederborden en videokaarten,
en verwijder stof met een kwastje. Test dan weer je temps tijdens het spelen van een zware
game. Zelf houd ik altijd de 70 C aan, wanneer iets warmer wordt dan 70C dan stop ik met spelen,
(vooral nu met deze warme zomer, normaal liggen mijn temps rond de 50 a 55 C).

Mocht je pc toch nog te heet worden na schoonmaken dat kun je niets anders doen dan meer
fans kopen, heb er zelf 6 extra fans ingebouwd en die brachten de temps terug met 13 C, dus dat
helpt echt. Mochten extra fans niet echt t koeler maken dan moet je kijken naar hoe je pc is opgebouwd.
Het kan zijn dat je pc kast veel te klein is waardoor alles heel erg dicht op elkaar zit gepakt. Dan helpen
fans niet echt, want die werken enkel goed wanneer er genoeg ruimte is om een airflow te maken. Dus
een luchtweg waardoor koele lucht de kast in kan en hete eruit. Kijk ook goed of alle fans de juiste kant
op blazen/zuigen, want staan ze tegen gesteld dan werken ze ook niet goed.

Veel succes, en geloof me, met 90 C kun je echt niet spelen. Dat kost je in no time je pc!
helaas maar waar,

nogmaals, succes
Leon
 
Bedankt voor de waarschuwing, ik zal maar even wachten met verder spelen totdat de temperatuur weer op acceptabel niveau is

- edit - Net even flink wat stof eruit gehaald, temperaturen komen nu over het algemeen niet hoger dan 60-65 en als ik niet aan het gamen ben zitten ze rond de 30 graden.

De ventilator van me grafische kaart zat echter een beetje in een moeilijke positie, en dat is dan ook de enige die nog boven de 70 uit komt. Die zal ik nog even goed schoon moeten maken. Is het moeilijk om de videokaart (en bijbehorende) los te halen? Ik kon niet zo snel zien hoe hij vast zat
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan