PC blijft hangen bij opstarten

• Onderwerp starter Onderwerp starter W0X
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

W0X

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 dec 2008
Hallo,

Ik zit hier al een tijdje met een probleem. Nou ik heb dus een paar maanden terug een videokaart aangeschaft (gekocht bij MyCom). Dit is dus de Ati Radeon HD 3870. Ik kocht daarbij ook een nieuwe voeding van 550 Watt (Corsair), want mijn oude bleek niet sterk genoeg. Ik heb dus de voeding (het was de eerste keer dat ik een voeding aansloot, het is me wel gelukt maar met z'n Dell PC als ik heb is het vaak moeilijk onderdelen te vervangen) geinstalleerd met succes en heb daarna mijn oude videokaart (nVidia 7300 LE) vervangen door de nieuwe. Ik heb wel dus eerst alle nvidia drivers weggehaald en daarna die Ati erin en drivers erop. Dit allemaal was een succes, ik testte het ff op het spel COD4 en hij kon het spel makkelijk draaien op hoogste settings. Alles werkte perfect en ik kreeg 2/3 weken lang geen problemen.

Nu begon dus het probleem.
Na ongeveer 2/3 weken nadat ik de videokaart had geinstalleerd bleef mijn computer opeens hangen bij het opstarten. Ik druk dus op het aan-knopje en dan hoor je hem starten en als ik dus mijn beeldscherm aan doe dan verandert het groene knopje gelijk in oranje (wat dus betekent dat of de computer uit is of in standy-by modus staat). Ik krijg dus geen scherm en ik hoor de pc wel zachtjes zoemen en 2 lichtjes op het displaytje van mn pc blijven aan (normaal zouden ze na een paar sec verdwijnen). Ik kreeg gewoon een zwart scherm te zien.

Ik kan dus eigenlijk helemaal nix doen behalve de pc uitschakelen, ik kan ook niet in veilige modus ofzo en ik heb ook nix ge-overklokt of gerommeld met bios-settings ofzo. Anyway, ik dacht dus van het ligt vast aan mn videokaart dus ik haal mn videokaart eruit en zet mn oude erin. En opeens werkt hij wel weer. Als ik hem dan weer omwissel dan werkt hij weer niet. Sinds mijn videokaart ook stroom krijgt via een 8-pin connector van de voeding kon het dus aan 2 dingen liggen: de voeding of de videokaart.

Een paar dagen na ik die 3870 eruit had gehaald, had ik de 3870 er weer in gestopt en toen werkte hij weer wel. Dit vond ik wel heel erg vreemd. Dus ik dacht van hij doet het weer maar na een paar dagen kreeg ik weer hetzelfde probleem en moest ik weer het zelfde trucje doen (oude videokaart erin, paar dagen wachten en dan weer de 3870 erin)

Dit is wel erg vervelend ._.'

Ik wil dus eigenlijk weten waaraan het aan kan liggen? Voeding of de videokaart of iets anders? Heeft er iemand ook een idee wat het beste is om te doen? Als het nodig is kan ik de specs geven van mn PC

hangen pc

als de videokaart er nou eens uithaald en dan onboard aansluit kijken of die dan wel opstart

als de videokaart er nou eens uithaald en dan onboard aansluit kijken of die dan wel opstart
hij zegt dat het met een andere kaart wel gewoon werkt....

Ehm. Wat doet de temperatuur van de videokaart?
(al zou de kaart het dan na een korte afkoeling wel gewoon moeten doen...)

GPU temperatuur passive = ± 42 °C
GPU temperatuur loaded (dus als ik een spel draai) = ±72 °C

Wat is het beste wat ik kan doen? Een nieuwe voeding kopen? Die 3870 vereist volgens de verpakking 450 Watt (max?) en ik heb een 550 Watt voeding. Ik weet ook dat de processor en andere hardwarecomponenten ook een deel van die 550 watt innemen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan