pc blijft hangen in bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

squixs

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2008
hallo allemaal,

eerst mijn setup:

msi neo3-fr P45
intel core 2 duo e8400
corsair dominator 1066 2gb
300 watt voeding
nvidia geforce 7300LE

Zoals de titel eigenlijk zegt:
Als ik mijn computer 's ochtends opstart duurt het 10 min. voordat hij uit het bios scherm komt. als ik hem dan later in de middag opnieuw opstart duurt het ineens 5 sec. wat kan dit zijn?

Ook heb ik dat mn printer soms niet werkt als ik het dan installeer werkt het allemaal. als ik hem de volgende ochtend weer opstart werkt het weer niet. heeft dit iets met elkaar te maken? en geeft hij af en toe bij bijvoorbeeld een cardreader dat het usb-apparaat niet wordt ondersteund wat bij andere computers wel werkt.

De bios is nog niet geupdate ofzo mischien dat ik dat moet proberen? ook is de voeding maar 300 watt, wat denk ik aan de lage kant is maar kan dit de problemen veroorzaken
Ook heb ik al de chipset drivers verschillende malen opnieuw geinstalleerd.

in hoop op een snelle reactie van jullie,

martijn van de grift

Dit probleem herken ik wel maar wat je zou moeten is alle rand apparatuur er uit laten en dan een dag testen. Dus alleen je beeldscherm, muis en toetsenbord. Mogelijk heeft je bios een conflict met 1 van je USB apparaten.

Met vriendelijke groet,

Helpdeskje

Nee eerst gewoon al je apparaten van je pc afkoppelen. En even je bios resetten door de batterij van je moederbord minimaal 3 min er uit te laten zonder dat je pc aan staat. En doe dan weer de batterij er op en de pc opstarten. Alleen je muis, toetsenbord en beeldscherm er aan laten.

Met vriendelijke groet,

Helpdeskje

Hallo

Mijn eerste indruk is : de voeding.

Indien mogelijk probeer eens een ruilvoeding (eentje lenen ??)

Uiteraard zijn er nog mogelijk andere oorzaken , maar persoonlijk zou ik dit het eerste proberen.

Peter

oke.. van dat probleem heb ik nu geen last meer..

volgende probleem:

als ik mijn pc opstart begint het 'power LED' te branden zonder dat er iets op het beeldscherm komt. Als ik dan de stroom stekker aan de achterkant eruit trek en ik wacht een minuut doet hij het weer. wat kan hier de oorzaak van zijn? bios update heb ik nog niet kunnen doen omdat ik niet beschik over een floppy drive

mvg.
martijn

Hallo

Quote: "oke.. van dat probleem heb ik nu geen last meer..

volgende probleem:

als ik mijn pc opstart begint het 'power LED' te branden zonder dat er iets op het beeldscherm komt. Als ik dan de stroom stekker aan de achterkant eruit trek en ik wacht een minuut doet hij het weer. wat kan hier de oorzaak van zijn? bios update heb ik nog niet kunnen doen omdat ik niet beschik over een floppy drive"

Dus :

Zelfs MET een andere voeding heb je blijkbaar nog steeds voedingsproblemen :o

Peter

het vreemde is dat hij aangaat - na 2 sec. uitgaat - dan weer aangaat en vervolgens niks meer doet, totdat je de stekkers eruit hebt gehaald.

Hallo

Ik weet nu nog steeds niet of je wel al eens een andere voeding hebt geprobeert. :(

Indien nu nog steeds niet , dan zou ik dit toch uiteindelijk wel eens proberen .

Leen er desnoods een .

Peter

voeding was het niet want ik had al inplaats van een 300 watt een 400 watt gekocht wat meeer dan genoeg is. Maar heb inmiddels een ander moederbord gekocht en het probleem was over

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan