pc blijft hangen na upgrade

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ghost
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ghost

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2002
Ik heb de upgrade naar windows 10 uitgevoerd. Kom nu tot mijn loginscherm. Na het invoeren van mijn wachtwoord, voor de zekerheid ook even op oogje gecheckt of toetsenbord wel goed staat, blijft het scherm zoals het is. Als ik op volgende druk schiet het scherm op zwart en start hij na een tijdje opnieuw op.

W10 in Veilige modus starten, drivers deïnstalleren in appwiz.cpl (dan vooral de videokaart-drivers, maar mogelijk moet je er (uiteindelijk) meer doen).
Dan W10 weer normaal starten en kijken of het probleem weg is. Indien niet, nog andere drivers deïnstalleren.

Tijs.

Veilige modus is f8 toch?
Ik krijg hem niet in die modus. Hij blijft hetzelfde doen

Heb je echt de keuze Veilige Modus gezien (en geprobeerd?)

Zoals in de schermafdruk in deze link

Tijs.

Hey Tijs. Nee hoor. Hij reageert er niet eens op een loopt zo door naar het loginscherm. Ik kom wel in de bios dus toetsenbord doet het gewoon

In dezelfde link staat hoe je via een w10 dvd/memorystick het opstartmenu kunt activeren.

Tijs.

Maar die heb ik niet. Ik heb een legale windows 7 en kreeg van microsoft deze upgrade aangeboden.

Kijk even de postings van Lange Pier na, daar staat een link waar je de installatiedisk kunt maken. Mogelijk heb je daar wel een geldige product key nodig maar dat zie je vanzelf wel.

Tijs.

Tof dat jullie zo behulpzaam zijn. Waardeer ik enorm maar ik heb alleen een windows7 productkey

De bedoeling is dat of de iso download en als image brand en ermee opstart of via een USBkey dat bestand gebruikt, je hebt geen installatie key nodig.
Er staan repair tools op die DVD als je ermee boot.

Het zal anders moeten want ik heb maar 1 pc en die doet het nu niet. Branden of usb kan niet vanaf mijn tablet. Kan ik mijn windows 7 cd gebruiken om in een safe modus te komen?

Buren, kennissen, familie gaan pc/notebook?

Indien je geen UEFI bios hebt kun je met F8 of shift ingedrukt gehouden met F8 in het geavanceerde opstartmenu komen waar veilige modus ook bij staat, via een installatie DVD van W7 of W10 kom je daar niet.

F8 en shift f8 werken niet. Helaas. Ik zal prberen ommorgen bij iemand een usb te maken. Wellicht dat er dan een oplossing komt. Ik laat het weten.

even een laptoppie geleend om de usb stick te maken. download bij microsoft is bizar traag. Ik zit nu op 33% en ben al dik 2 uur bezig. er is dus wel wat geduld bij nodig. hopen dat alles goed loopt anders moet ik dat ook nog opnieuw doen.
wat mij zo bevreemd is dat de eerste test om compatibiliteit te testen succesvol was. dus ook al kom ik wellicht met de usb in de safemode....dan vraag ik me nog steeds af wat er in hemelsnaam aan de hand is. ik kan in ieder geval de data veilig terughalen.
nog een optie...als ik er niet uitkom zet ik de oude windows terug.
keep you posted.

Update:
De opstart USB is klaar.
Heb hem inmiddels even uitgeprobeerd en de usb stick werkt. Ik kan nu wel in de opdrachtprompt komen maar kan niet kiezen voor opstarten in veilige modus. Even terug naar de vorige versie zit er ook niet in. (net ook geprobeerd) Ik moet dus wel door of ik moet de oude versie van windows er opnieuw op zetten. Installatie herstellen werkt overigens ook niet. iemand nog tips?
anders optie b;
Hoe kan ik data vanuit de prompt naar een andere locatie kopiëren?
ik moet dan de data van
g:\mijn documenten\mijn afbeeldingen\scans (de scans dir en alle sub directories moeten dan naar...)
f:

Update
in de betreffende directory xcopy *.* :f\ /s /f
ik ga voorlopig terug naar windows 7 bedankt voor de hulp

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan