PC blijft hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rapter

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 aug 2006
hallo,

ik zit met een eigenaardig probleem.

ik heb vandaag mijn PC moeten verhuizen ( met de trein ) en toen ik hem thuis instaleerde en hem aanzette, bleeft hij +-5 minuten na het opstarten hangen voor 30 seconden ofzo. Na die 30 seconden "werkt" hij weer normaal voor 2-10 seconden en dan blijft hij weer hangen. Dit blijft zo doorgaan tot ik de PC uitzet.

Soms duurt het langer voor hij de eerste keer blijft hangen, maar als het 1 keer gebeurt blijft het gebeuren tot ik hem weer uitzet.

Ik heb het hier geplaatst omdak ik eigenlijk niet weet wat er juist fout is, hardware, software of windows.

pc:
dell 4600
p4 2.8 ( koelblok voelt normaal aan )
6800 LE ( overclocked maar staat niet te warm )
1 gigabite ddr sd ram ( 4 latjes van 256 )

nadat ik alle ram blokjes uit de pc gehaald had en er dan weer ingestoken had werkte hij goed voor een half uur maar begon daarna weer vast te lopen.

ik hoop dat iemand mij kan helpen.

groeten rapter

(ps verplaats het topic als het hier niet goed staat a.u.b. )

Laatst bewerkt:
pc onderweg geen klappen gehad? HDD kan daar slecht tegen.....

het zou kunnen dat hij een paar "klappen" gehad heeft ( zou nochtans niet mogen :'( )en de HD was ook het eerste waar ik aan dacht.
dus heb ik geprobeerd om een andere hd, die van mijn pa, aan te sluiten.
helaas wou mijn pc dan gewoon niet meer starten. als ik starte in veilige modus restarte hij voor ik het windows laadscreen kreeg, als ik hem gewoon starte krijge in heel even een BSOD te zien( ook voor het laden vvan windows ) en dan herstart hij weer.

dan heb ik geprobeerd om mijn harde schijf bij mijn pa te steken en daar vond hij de hardeschijf niet eens. alle mogelijke combinties geprobeert met master / slave, hij wou hem gewoon niet vinden. ( hij zat zeker goed aangesloten )

maar nu weet ik dus niet of het idd de hadr schijf is die problemen geeft of dat het gewoon niet wil werken omdat het een dell PC is ( de hd's wisselen bedoel ik )

Maak de pc eens open, en controleer of alle kaarten goed in de sloten zitten, durk alle kabels goed aan.
Probeer het daarna nog eens.

dat die herstart met de andere had is normaal.
je kan niet meer zo maar een xp hard disk over plaatsen namelijk.
de hardware is kompleet anders van daar die crash.
wat wel kan is op nieuw instaleren van af 0 op die harddisk van je vader.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan