pc blijft hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

woeisloi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 aug 2008
hallo, ik heb precies 1 jaar geleden een nieuwe game-pc gekocht.
Van het begin af aan bleef hij op bepaalde momenten hangen (beeld bevriest) en kon je niks meer, de enige optie was hem restarten met de knop..

Ik heb hiervoor een oplossing gevonden, maar hierdoor kan ik niet gamen...
De oplossing is namelijk : als ik de Hardwareversnelling op 'geen' zet dan loopt de pc niet vast. Maar zoals ik dus al zei, kan ik niets meer op de computer doen waarbij ik 'zwaardere graphics' moet draaien, zoals gamen.(want de videokaart is uitgeschakeld ofzo ?:S ik heb er verder ook geen verstand van).

Als ik wil gamen moet ik dus de Hardwareversnelling weer op maximaal zetten, waardoor de computer weer kan blijven hangen.

Ook krijg ik als de Hardwareversnelling op Maximaal staat bij het opstarten de melding :
Multi GPU- bemonstering is uitgeschakeld ofzoiets ( in een gele ballon, taakbalk ).

Computer-informatie:

AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual
Core Processor 4200+
Kloksnelheid: 2.20 Ghz, 1,00 GB

Systeem: Microsoft Windows XP
Professional
Versie 2002
Service Pack 2
~

Ik heb twee harde schijven;
-70 Gig
-80 Gig

Videokaart: 7600 GT SILENT

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

De enige echte goede oplossing is terug gaan naar de winkel, je immers nog garantie.

De enige echte goede oplossing is terug gaan naar de winkel, je immers nog garantie.

Ik heb hem via Marktplaats gekocht, bij iemand die de spullen koopt en hem vervolgens zelf in elkaar zet.

Ik ben al een keer terug geweest, en hij heeft alle software er opnieuw opgezet en me teruggestuurd naar huis, maar het probleem was niet verholpen.

Ai, jammer is dat nu weer, maar neemt niet weg dat als die persoon goed werk af wil leveren hij jou gewoon blijft helpen todat het probleem is opgelost.

Doet hij dit niet dan stel ik voor dat je met je pc naar b.v Mycom gaat en hun laat kijken naar wat het probleem is, je kunt de prijs hiervoor vooraf afspreken met hun [onderzoekskosten noemen hun dat] ik denk iets van 20 euro ofo.
Aan de hand van die gegevens kun je dan een herstel plan maken naar de persoon die jou de pc heeft geleverd[wel eerst afspreken ook met hem/haar]

Zelf kun je ook wat dingen doen.

Kijk welk type bord je hebt, ga naar de site en controleer welk geheugen ermee werkt [of niet]
Haal geheugen eruit en test ze 1 voor 1
Doe ditzelfde met de 2de schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan