PC blijft herstarten met Schijfcontrole

Status
Niet open voor verdere reacties.

femda-punt-com

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2000
Beste,

PC met Windows XP Pro start, dan komt Schijfcontrole en of ik schijfcontrole nu onderbreek of niet - de PC herstart. Als ik op scherm voor Veilige modus kies, werkt de HD als een razende, maar blijft het scherm zwart en PC herstart na enige tijd.

Ik kom de PC dus niet meer in om e.e.a. te kunnen repareren via de schermen. Hoe kan ik toch de PC weer starten? Een ideetje?

Heeft de PC hiervoor wel gewerkt met Windows XP Pro?

Zo ja, heb je kortgeleden iets geinstalleerd of aangesloten?

Schijfcontrole begint, zeg je? In welke vorm?

Boeing_: PC heeft goed gewerkt - tot midden vorige week. Er is dus iets gebeurd, wat is een raadsel, want geen nieuwe apparatuur of software geinstalleerd.

Lange_Pier: Fascinerende beschrijving. Ga het uitproberen.

Dank.

De theorie klopt, maar ik blijf met 1 prangende vraag zitten:

Hoe kom ik door de startfase heen? Pas dan kan ik repareren e.d. Welke optie ik ook kies, de PC blijft herstarten. (Opstarten van Windows XP-CD lukt niet.)

femda-punt-com zei:
De theorie klopt, maar ik blijf met 1 prangende vraag zitten:

Hoe kom ik door de startfase heen? Pas dan kan ik repareren e.d. Welke optie ik ook kies, de PC blijft herstarten. (Opstarten van Windows XP-CD lukt niet.)

Waarom wil dat niet? cd rom als eerste opstartmedium in de bios gezet?
Is de XP cd wel, opstartbaar?
Deze handelingen kun je alleen maar uitvoeren in de herstel console.

Of hang de schijf in een andere comp erbij, kun je gewoon vanuit de daar geinstalleerde windows deze schijf met chkdsk nalopen, indien er XP op staat.

Wat voor controllers heeft je harde schijf? Kun je in je BIOS komen?

In de afgelopen week veel geleerd over hardware, virussen en dirty-bits. Veel geprobeerd, maar het bitje wilde maar niet schoon worden. Vrijdag maar besluit genomen kopie van de gegevensbestanden te maken (door 2e besturingssysteem te installeren op diezelfde schijf - dat liep wel, dus met schijf was niets mis volgens mij), en vervolgens het bekende verhaal van formatteren, uithuilen en opnieuw beginnen.

Dank voor jullie hulp.

dit ook geprobeerd om van dat herstarten af tekomen?

Doe eens een rechterklik op deze computer en kies eigenschappen.
Kies dan geavanceerd//opstart en herstelinstellingen en klik daar op instellingen.
Vink dan de regel: de computer automatisch starten uit.
Nu start de pc niet meer vanzelf opnieuw op, maar krijg je een blauw scherm met foutmelding.
En plaats dan die foutmelding eens hier,daar zien we meer aan.

Ik had het zelfde probleem met een nieuwe installatie van Windows XP Home sp1, en hij begon al meteen na het updaten van XP met de schijfcontrole. Ik heb het opgelost door de schijf via computerbeheer in XP te verwijderen en als Partitie weer in te stellen, daarna compleet formateren, en nu is het probleem niet meer aanwezig.

Het is omslachtig, omdat je dus eerst de schijf in kwestie met een back-up moet veilig stellen, maar dit werkte wel. Wellicht is het misgegaan met het instellen tijdens de installatie van XP, maar zeker weten doe ik dat niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan